Spring naar bijdragen

Pollenfilter


Recommended Posts

Een pollenfilter hebben ze niet allemaal (mijne had het niet) en als je een Prins gasinstallatie hebt is de kans groot dat deze hier zit (voorgeschreven locatie). Maar hij hoort onder het paravaan te zitten, aan de passagierskant. ruitenwissers eruit halen, paravaan eruit halen en je ziet waar hij hoort te zitten, zit een zwarte gaas voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met iets voor het midden van het metertje zit je goed. Gaat hij net over het midden heen, is er iets mis, waarschijnlijk de low-speed sensor van de e-fan (veelvoorkomende ziekte bij dit model). Wat een 4.0 doet qua temperatuur weet ik niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

temp probleem al gefixed?

ik heb hetzelfde probleem. fan draait alleen op high speed, wat ik heb begrepen is het meestal de motor zelf. die heeft namelijk 2 snelheden.

Ik heb de high speed sensor en het relais (naast accu) gecontroleerd door stroom te meten op de fanmotor op het moment dat de koeltempt boven de 90 graden komt en normaal dus de motor op low speed zou moeten draaien. stroom was er wel maar motor draait niet.

ik heb via ebay een nieuwe motor en connector besteld. beiden net aangekomen. ga het dit weekend monteren, ben benieuwd naar het resultaat en laat het je weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Op 7/17/2016 om 9:27 AM zei Paul jeep 5.9:

Hallo,

 

ik vind nergens een beschrijving om de Pollenfilter van mijn jeep 5.9 te vervangen na 18 jaar is dit wel nodig. Dus wie kan mij vertellen waar deze zit?

groet, Paul

Buenos días....weet iemand me te vertellen welke type Mann pollenfilter geschikt is voor de 5.9 1998..?

Gracias de antemano  !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is de ZJ (4.0, 5.2, 5.9) nooit met een pollenfilter geleverd (tenminste, ik kan geen origineel part number vinden).

Er zijn wel mensen die iets geknutseld hebben: http://www.jeepforum.com/forum/f13/zj-cabin-air-filter-install-write-up-3927817/ Als dat bij jou ook gebeurd is weet je nooit zeker welk filter daarvoor gebruikt is en wat het Mann equivalent ervan is.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...