Spring naar bijdragen

keering vooras


keesg
 Share

Recommended Posts

Ik heb een lekke keering in de vooras. :cry: het is de keering linksvoor.

Nu ben ik effe aan het googelen geweest, heb altijd gedacht dat die keerringen op het uiteinde in de as zitten, bij de kruisjes. Nu ben ik erachter dat ze dus in de as zitten vlak bij het diff. Even voor mijn beeldvorming.

  1. wielen eraf
  2. remmen eraf
  3. diff cover eraf, olie eruit
  4. steekassen eruit
  5. diff eruit
  6. oude keerringen deruit
  7. nieuwe keerringen erin
  8. etc

Is er haast mee met het vervangen? als het stopt met lekken zit het niveau onder de as maar dan is het diff nog niet leeg.

groet

 

Kees

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei keesg:

Zal die ontluchting eerst eens controleren. Maar het klopt dus dat de leerlingen in het difhuis zitten en niet aan het uiteinde van de as buis.Zit er nog wel iets aan het uiteinde van de as? 

Correct me if i'm wrong, maar voor zover ik weet zitten de buitenste keeringen bij de achteras aan de uiteindes van de asbuizen, en aan de vooras alleen in het binnenkant van de diff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Links zit de keering aan de diff kant, rechts in het vacuum disconnect huis.

Het is niet moeilijk, maar toch een lastig klusje, als je het nog nooit gedaan hebt.

Er is een howtoo over gemaakt door Patrick enige tijd geleden.

De kering erin trekken aan de disconnect kant, let erop dat de kering er diep genoeg ingaat en niet vlak met het huis, je kunt de oude kering er tussen leggen om de nieuwe er diep genoeg in te trekken.

Kijk ook even naar je steekassen, als deze zijn ingelopen op de plaatsen waar de keringen zitten, blijft het ook met een nieuwe kering lekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Keerringen besteld, komen als het goed is donderdag binnen. Ga morgen alvast aan het demonteren.
 Heb al een filmke gezien op youtube. Daar lijkt het allemaal heel makkelijk te gaan.......

https://www.youtube.com/watch?v=EY78icqYHqQ&feature=em-subs_digest

Al het gehamer in het filmke was ik van plan met een draadeind te doen. dwz een draadeind door de asbuis en dan met een moer en een sleutel de keering eruit draaien en dan de nieuwe der weer in.  Dat gaat wat meer met beleid.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben inmiddels ook maar begonnen. De wielen en de remmen zijn eraf. Diff cover is eraf. Zit nu met het volgende, de bouten waarmee de wiellagers vast zitten dat zijn geen zeskant bouten maar van die binnestebuiten torx. Eigenlijk het profiel van een ringsleutel, 12 past niet en 13 zit te los. Is daar ergens een speciale dop voor te koop?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 6 Sep 2016 at 9:48 PM, keesg said:

Ben inmiddels ook maar begonnen. De wielen en de remmen zijn eraf. Diff cover is eraf. Zit nu met het volgende, de bouten waarmee de wiellagers vast zitten dat zijn geen zeskant bouten maar van die binnestebuiten torx. Eigenlijk het profiel van een ringsleutel, 12 past niet en 13 zit te los. Is daar ergens een speciale dop voor te koop?

Vorige week nog gedaan en past precies met een 12mm, 12 kant dop. Een 12mm 6 kant past niet en je draait hem kapot met een 13mm 6 kant. Heb je anders geen 12mm ringsleutel met 12kant? Borstel ook de uiteinden even goed schoon, anders komt al die smurrie in de schroef als je ze er doorheen draait.

Nog een tip als je de bouten eenmaal eruit hebt maar de wiellagers er lastig afgaan vanwege roest. Zet een dikke bout of verlengstuk tussen de wiellager en as en dan je ruk je een beetje goed aan je stuur, naar links of rechts - aan de kant waar je de bout plaats. Aan beide kant van de wiellager doen. Zie fotootje http://www.myjeepxj.com/uploads/images/Jeep/regear/regear 036.jpg Werkte bij mij beter dan een plamuurmes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op Sunday, July 17, 2016 om 11:25 AM zei schneiders:

Links zit de keering aan de diff kant, rechts in het vacuum disconnect huis.

Het is niet moeilijk, maar toch een lastig klusje, als je het nog nooit gedaan hebt.

Er is een howtoo over gemaakt door Patrick enige tijd geleden.

De kering erin trekken aan de disconnect kant, let erop dat de kering er diep genoeg ingaat en niet vlak met het huis, je kunt de oude kering er tussen leggen om de nieuwe er diep genoeg in te trekken.

Kijk ook even naar je steekassen, als deze zijn ingelopen op de plaatsen waar de keringen zitten, blijft het ook met een nieuwe kering lekken.

Is voor een wrangler en voor de kant van het vacuüm disconnect. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb nu de steekassen eruit, diff eruit en ik heb de keerringen eruit getrokken met een draadeind. Tevens al wat zand uit de asbuis gehaald. Morgen gaan we de as serieus schoonmaken. Vervolgens de handel weer monteren. Tot dusver ging het allemaal redelijk soepel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een staalborstel gekocht die op de boormachine kan. De as verlengd en hiermee de asbuis schoongemaakt. Dit heeft best wel wa tijd gekost. Eerst bedenken, kopen en maken. Vervolgens was het borstelen een fluitje van een cent. Vervolgens met een tot op een stok erdoorheen remmenreiniger etc.

Daarna met een 16 mm verwarmingsbuis en wat verloop sokken de keerringen erin getikt. Je kunt dan naast de auto slaan met een hamer, doordat je een lange buis gebruikt kun je de bus waarmee je de keerring erin slaat ook mooi recht houden. Ook hier was het verzinnen en maken een tijdrovend geheel. Het daadwerkelijk monteren van de keerringen was dan weer maar een kwartiertje. Morgen het diff steekassen en de rest.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 hours ago, keesg said:

Vanochtend het differentieel erin steekassen geplaatst remmen der op wielen der op en rijden. Ging zonder problemen. Staat nog geen plas olie onder ik durf voorzichtig de conclusie te trekken dat het project geslaagd is.

 

 

 :thumbsup: Goed om te lezen hoe je het aanpakte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...