Spring naar bijdragen

Remdruk valt weg


Recommended Posts

Hoi

Even een vraag:vorige week na een lange rit viel langzaam maar zeker de remdruk weg tot er helemaal geen druk meer was en dus geen remmen.Vanmorgen wilde ik het na een week stilstaannakijken bleek de nekaf weer te remmen als een anker!Zou het kunnen zijn dat de hoofdremcilinder vast heeft gezeten en nu weer los is gekomen na afkoeling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo   Nico & Esther.

Ik zal proberen je een antwoord op je vraag te geven en daar kan ik kort in zijn, je   hoofdremcilinder is of aan revisie toe of aan vervanging.

Ga er maar van uit dat dat je pomp inwendig lekt zodat je na enkele malen remmen de olie aan de verkeerde kant van de cilinder zit en inderdaad kan het kloppen dat na een nachtje rust er weer wat olie terug stroomt zodat het lijkt dat je weer remdruk hebt, maar ga er maar vanuit dat dit weer van korte duur is.

Remedie is zoals reeds eerder gezegd, of reviseren of de complete pomp vervangen, ik kan je adviseren om dit laatste te doen want het gaat sneller, makkelijker en om de kosten zou ik het ook niet laten want veiligheid is veel meer waard maar dat is mijn mening.

Nog een tip, als ik een complete remmen revisie doe dan ga ik tegenwoordig over om andere remolie te gebruiken n.l remolie op cyliconen basis, dit heeft als voordeel dat wanner b.v een auto lang stil staat en er zou condens in het systeem ontstaan dan vermeng dit vocht zich niet met de remvloeistof en zodoende heb je veel minder last van corrosie.

Als je deze olie zou willen gebruiken moet je het systeem goed doorspoelen met spiritus en alle rubber delen vervangen zoals de slangen en de cupjes. Ik heb hier goede ervaring mee.  Hopelijk heb ik je een beetje op de goede pad kunnen zetten in de remmen wereld.

Succes    Mutt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • JeePee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...