Jump to content
Sign in to follow this  
volvomobiel

AMC 401 6,6L

Recommended Posts

Heb een vraag:

heb een AMC 401 laten revizeren.

ga hem zelf opbouwen.

wil er wat Meer pk,s 

welke nokas Moet ik nemen? En Waar kan ik die het beste bestellen?

mvg robert

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kun je die vraag beter stellen op amerikaanseautopagina.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook de USA internet forum's afschuimen...pirate4x4 of zo... of rechtstreeks info vragen bij de gekende  roller-nokkenassen-bouwers... hun reclame vind je in JP magazine,Fourwheeler,Petersen enz...

Edited by throttle happy

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎27‎-‎6‎-‎2016 at 7:02 PM, volvomobiel said:

Heb een vraag:

heb een AMC 401 laten revizeren.

ga hem zelf opbouwen.

wil er wat Meer pk,s 

welke nokas Moet ik nemen? En Waar kan ik die het beste bestellen?

mvg robert

 

Meer pk's haal je er niet alleen uit met de nokkenas! Tis de combi he. Je kan een nokkenas nemen die onderin sterker is maar die valt bovenin weer dood. Je kan ook een combi nemen van een nokkenas die tussen de 2000 en 5500 toeren goed zijn werk doet maar als je nokkenas scherper wordt ( sneller wordt ) moet je ook brandstof en luchtmengsel doen dan. Dus andere intake die geschikt is voor die nokkenas en dito carb. Nokkenas werkt pas als rest ook passend is. Verder kan je natuurlijk een grotere carb en scherpere nokkenas en dito intake plaatsen maar als je spruitsuk weer origineel is ga je nooit winnen wat zou moeten. Blok produceert dan meer warmte en kan die niet kwijt en amc motoren en warmte zijn geen goede combi. Dus moet je weer voor meer koeling zorgen. Zeker als het om een jeep gaat die het niet moet hebben van zijn super rijwind koeling. Stel je hebt dat allemaal aangepast maar je hebt weer een tamme koppelomvormer heb je dus veel meer pk's in het blok zitten alleen als je het gas intrapt en je automaat en koppelomvormer zijn weer tam ga je ook nooit de desgewenste winst halen. Je hebt je blok laten reviseren dus je hebt geen 401 amc meer maar een opgeboorde amc met iets dunnere wanden.

Mijn tip als expert. Hou je blok zo origineel als je er nog lang van wilt genieten! De nokkenas gaat je op den duur geen plezier leveren in een jeep.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vermogen haal je eigenlijk uit de kop, dus laat de koppen eerst bewerken. Dan ben je er natuurlijk nog niet, zoals Michel hierboven omschrijft. Je hebt een grotere carburateur en intake nodig en alles wat er (meer) ingaat moet er ook weer makkelijk uit kunnen, dus je uitlaatspruitstuk moet ook weer groter. 

Om een antwoord te geven op je vraag welke nokkenas je moet gebruiken, moet je eerst zelf beslissen wat je wilt. Wil je dat je vermogen bij een laag toerental al beschikbaar is of wil je dat juist bij een hoog toerental. Zelf denk ik dat je je vermogen al snel beschikbaar wilt hebben bij een Jeep, dus bij een laag toerental. Dan kun je kijken welke nokkenas hiervoor het meest geschikt is.

Wat betreft rijwindkoeling en automatenbak heeft Michel het al juist omschreven, dus denk dat je alles nog eens goed op een rijtje moet zetten of dit wel is wat je wilt. Want met 1 ding vervangen ben je er zeker niet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk onderwerp, hoe is het afgelopen... een goede motor bouwen, daar komt heel wat bij kijken.. 

wat zijn de veranderingen geworden en geeft dit echt meer vermogen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×