Spring naar bijdragen

Benzinetank maken, waar op letten?


jeepertje
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben in 2mm plaatstaal een benzinetank aan het maken om onder mijn TJ te monteren. (Door het verlengen van de wielbasis past de originele niet meer)

Ik heb echter enkele vragen:

-bij de originele tank, zit er op het einde van de vulleiding een balletje in de tank. Wat is de functie van deze? Moet ik ook zoiets voorzien in mijn tank?
-de "pressure relief rollover valve" monteer ik deze in het midden van de tank, of beter aan de tegenovergestelde kant van de vulleiding?
-tot welke hoogte monteer ik best de ontluchting van de toevoer? Deze bepaalt de maximale vulling veronderstel ik? Zo'n 3 a 5 cm van de bovenkant is dat voldoende? (Diepte tank is 36cm) 
-laat ik de binnenkant van de tank gewoon blank metaal, of gebruik ik een coating? (Heb Tapox 2K epoxy sealer liggen)

Het is niet de bedoeling dat mijn Jeep binnenkort op zijn zijkant of ondersteboven komt te liggen, maar indien dit toch zou gebeuren, wil ik wel de benzine IN de tank houden...

Dank,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak een benzine tank altijd van aluminium of RVS.als jij hem van staal maakt zou ik hem vanbinnen zuiver staal houden.de onderkant van de tank zou ik versterken met een aluminium plaat tegen te lijmen of minstens 3mm dik staal te nemen...dit voor in het terrein... ook zou ik de  2aanvoerleidingen maken op de hoeken,1 retourleiding en 1ontluchting zo hoog mogelijk.de vulbuis gewoon zo hoog mogelijk met een 100%afsluitbare dop. Wat ook goed werkt is 2ontluchtingsnippels plaatsen op de tank en werken met een minitankje tegen het schassis.deze heeft de aanvoer en retour,de 2aanvoerleidingen v.d.tank en bovenop de ontluchting van het kleine tankje die je aansluit op een bijkomende nippel boven op de grote tank...zo blijft het kleine tankje altijd maximaal gevuld onder de gekste hoeken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...