Spring naar bijdragen

DIESEL: Euro 6: Vinden jullie dit goed of slecht ?


fransdemers
 Share

Recommended Posts

Binnenkort zijn de constructeurs verplicht om de nieuwe dieselmotoren aan de euro 6 norm te laten voldoen.

Lees: nog meer zooi en aanpassingen aan de motoren, om de uitstootnormen te halen.

Lees ook: toevoegen van adblue aan het verbrandingsproces, waardoor je dus extra kosten hebt, en een extra tank.  Zonder adblue zou de electronica opdracht krijgen om je aan de kant te zetten (dus: het systeem start niet meer dan).

Als je het mij vraagt, zal ik lekker passen voor deze komedie, en in de toekomst zeker geen diesel meer aanschaffen.  Het is m.i. al erg genoeg op mijn huidige WK/WH met alle extra's die zogezegd het milieu ten goede komen, maar de complexiteit van het geheel zodanig hypothekeren dat er genoeg redenen zijn om anti te zijn.

Wat denken jullie hierover ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het goed, dat er nagedacht wordt over hoe we uitstoot kunnen verminderen. Ik denk alleen dat we er op de compleet verkeerde manier mee bezig zijn. Iedere dag kijk ik in de file naar honderden andere mensen die alleen in hun leasebatterijtje zitten op weg naar hun werk. Volgens mij is een beperking in uitstoot makkelijker te realiseren door

1) Meer stimulans te geven aan korte reisafstand (zorg ervoor dat verhuizen makkelijker wordt, en mensen dichter bij hun huis gaan wonen

2) Stop met het promoten van hybride rijden voor mensen met een hoog kilometrage (lees, die vaak op fossiele brandstof rijden

3) Fijnmazig openbaar vervoer in drukbevolkte gebieden, waarbij bagage afgezet wordt door een soort pendeldienst.

4) Focus je met maatregelen op nieuwe auto's en ga niet proberen oudere auto's met additieven aan nieuwe regels te laten voldoen

 

Ik ben daarentegen geen politicus, dus mijn invloed is erg beperkt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een turbodiesel liefhebber en die EURO-normen vind ik onzin...dat is puur handel geregeld door een paar fabrikanten van catalisatoren,roet-filters en AD-BLEU... Als je een turbodiesel echt milieuvriendelijk wilt hebben monteer je een LPG-kitje erbij en de LPG zorgt ervoor dat het brandstofmengsel 99%zuiver verbrand word,de wagen accelereert zoals een benzine motor ,is nog  krachtiger omdat een normale turbodiesel ergens in de 78% verbranding heeft.Vandaar de zwarte rook...EN hij gaat zuiniger rijden bij dezelfde rijstijl... grofweg verbruik je 1liter LPG per 3liter diesel... met een water/methanol -kitje heb je voor weinig geld ook al een enorme verbetering...raden ze zelfs aan bij de allernieuwste wagen om het probleem van verstopte cat of roetfilter tegen te gaan...veel mensen rijden korte afstanden of afstanden met een te laag toerental met gevolg dat de wagen niet meer vooruit wilt...mijn vriendin heeft het ook al gelapt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...