Spring naar bijdragen

Waterpomp


Recommended Posts

Hallo, Ik ben vandaag begonnen met het vervangen van mijn distributie-riem. De complete distributie set die ik gekocht had bevatte helaas de verkeerde spanrol, dus ik kon hem helaas niet afmaken. Nu zag ik dat ook de waterpomp aangedreven wordt door de distributie. Nu weet ik dat het vroeger zo was dat je de waterpomp gelijk met de riem mee verving. Een vriend van mij die monteur bij BMW is zegt echter dat de waterpompen alleen nog vervangen worden als ze gaan lekken en meestal gaan ze een paar ton mee (bij BMW). Bij mijn 2.4 KJ voelt de waterpomp nog perfect aan en lekt niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook omdat de waterpomp-poullie van kunstof is, weet ik niet zo goed wel of niet vervangen?

 

Gr Eric

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de waterpomp destijds wel gelijk mee laten vervangen.

Vervang je hem nu niet en in de toekomst gaat die kapot dan moet je weer de hele riedel loshalen.

Het is een relatief kleine uitgave en je voorkomt wellicht ellende.

Mijn teller stond destijds wel op 195.000km

Let er wel op dat je de juiste besteld. Bij mij ging het in eerste instantie verkeerd.

Dat kwam doordat;

Op basis van het kenteken wordt er besteld. Het kenteken geeft een bouwjaar aan maar in de praktijk is dit vaak niet het juiste bouwjaar.

Mijn kenteken geeft bouwjaar 2004 aan maar de uitgebreide versie op basis van chassisnummer geeft het systeem bouwjaar 2002.

bewerkt door rob1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat hij gelopen heeft, maar ik heb er zelf voor gekozen om die mee te nemen bij de 2,4 in de PT Cruiser van mijn mams. Kost maar een paar tientjes extra (ik dacht €40,-). Het geheel ligt hier alleen al 3 maanden en moet nog ingebouwd worden, dus hoeveel extra werk het precies is durf ik niet te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...