Spring naar bijdragen

Centrale deur vergrendeling werkt niet


Recommended Posts

Goedenavond,

Ik heb sinds kort een Cherokee sport uit 2003 gekocht, waar ik erg blij mee ben. Alleen de centrale vergrendeling werkt niet. Er zit een kastje bij, volgens mij voor het alarm, maar hier reageert niets op. Het batterijtje heb ik vervangen, maart dat helpt niet, Als ik de deur met de sleutel open draai voel je wel de weerstand van de centrale vergrendeling, maar de andere deuren blijven op slot. De achterklep klikt wel elektrisch open, maar stuurt de andere sloten niet aan. De zekeringen zijn volgens mij heel. Kan iemand mij vertellen hoe de vergrendeling werkt en waar ik evt naar zou kunnen kijken? 

Alvast bedankt, Eric Broekman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad geen originele afstandsbediening. Defa is een aftermarket alarmsysteem. Kans is groot dat er ergens slecht contact gemaakt wordt. Je kunt proberen om de bedrading na te lopen, vaak hebben aftermarket alarmsystemen ook een eigen zekering (soms 2) in de bedrading zitten. Je kunt natuurlijk ook de bedrading terug naar origineel zetten, en originele afstandsbedieningen inleren. Heb je alleen geen alarm meer. Persoonlijk zou ik het zeker een poging geven om het alarmsysteem in orde te krijgen, zo'n Defa systeem is niet goedkoop.

Onder het stuur heb je een gedeelte bij de knieen, ter hoogte van het dashboard kastje maar dan aan de bestuurderskant. Dat kapje kun je vanaf boven, vlak onder het stuurkolom, naar je toe trekken (kost wat kracht, niet schrikken het is een kliksysteem). Vervolgens vouwt hij open naar beneden, vaak wordt het alarmsysteem hierin verwerkt en met een beetje mazzel hebben ze hier ook de zekeringen in de bedrading van het alarmsysteem ingebouwd wat je even zou kunnen nakijken.

Hou er wel rekening mee dat als je met de bedrading gaat rommelen, er en kans bestaat dat je wat verkeerd doet met de startonderbreking en dat hij straks helemaal niet meer wilt starten. Werkt de centrale vergrendeling met de schakelaartjes in de voordeuren wel (worden alle sloten aangestuurd met dat knopje)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga vanavond meteen naar het alarm kijken. Omdat geen een deur de andere deuren aanstuurt, lijkt het of er geen spanning op staat en dacht ik aan een zekering. Het alarm zelf vind ik niet zo belangrijk, maar als de afstand bediening weer zou werken zou het mooi zijn! Wordt vervolgd......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de schakelaars in de voordeuren ook niks doen, dan zou ik ook even kijken naar de bedrading wat door het rubber loopt, van de deur naar de body van de auto. Daar kan een kabelbreuk zijn wat voor dit probleem zorgt.

Wat je beschrijft, dat wanneer je de deur met de sleutel opent, dat alleen de desbetreffende deur ontgrendelt, dat is normaal. Sloten in de deuren sturen de CV niet aan bij de KJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net het kapje verwijderd, maar zie niet iets wat op een alarm lijkt. Onder de motorkap zie ik ook niets wat daar op lijkt. Wat je verteld dat alleen de desbetreffende deur opent is wel goed om te weten. Maar omdat beide deuren niet aangestuurd worden kan het dan toch geen zekering wezen? Of een Relais? Ik heb zekering 6 en 34 getest. Deze nummers vond ik op internet, ik heb n.l. geen instructie boekje. En worden de achter deuren sowieso niet aan gestuurd? Super dat je mee wil denken!

 

20160614_070126.jpg

20160614_070133.jpg

20160614_070120.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb intussen een instructie boekje op internet gevonden en ga me nu af vragen of de sloten wel elektrisch worden bekrachtigd? Ik heb ook geen elektrisch verstelbare spiegels en gewone raamslingers. De deurbekleding zoals afgebeeld heb ik niet en de deuren springen ook niet op slot met 24 km/h.:unsure:

20160614_190213.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een andere benadering... Je hebt de auto gekocht van een handelaar zonder verdere info rond het alarm. Je detecteert niets wat wijst op een alarm... Is het misschien gewon een bakje wat gewoon bij de autosleutel is 'geraakt' maar er eigenlijk niets mee te maken heeft - maw er is geen after marketing alarm & de centrale vergrendeling werkt gewoon niet. Is mss. kort door de bocht maar kan mss. veel zoekwerk besparen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Vsk996:

Even een andere benadering... Je hebt de auto gekocht van een handelaar zonder verdere info rond het alarm. Je detecteert niets wat wijst op een alarm... Is het misschien gewon een bakje wat gewoon bij de autosleutel is 'geraakt' maar er eigenlijk niets mee te maken heeft - maw er is geen after marketing alarm & de centrale vergrendeling werkt gewoon niet. Is mss. kort door de bocht maar kan mss. veel zoekwerk besparen


Dat wilde ik eigenlijk ook vragen. Heb je maar 1 kastje gekregen? Dat schakelaartje in de handleiding, waar het pijltje naar wijst, die heb je dus niet? Automatische slot bij 24kmh zegt niet zoveel, dat is uit te schakelen.

Geef ons wat meer info over de auto. Is het de Jeep Liberty (dus op de deuren staat Liberty ipv Cherokee) die een lange tijd te koop heeft gestaan op Marktplaats? Dat was een kale uitvoering, geimporteerd uit de US.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou best kunnen dat het kastje ( 1 kastje) helemaal niet bij de auto hoort. Het schakelaartje in de deurbekleding heb ik idd ook niet. Volgens mij is de auto niet geïmporteerd. De kale

uitvoering is het zeker wel. Op de RDW site staat dat de auto in 2003 op kenteken is gekomen. Ik zal wat foto's van mijn auto bijvoegen

jeep-cherokee-2-4i-sport-plus-138-215km-nap-trekhaak-4x4-17187970-2.jpg

jeep-cherokee-2-4i-sport-plus-138-215km-nap-trekhaak-4x4-17187970-1.jpg

jeep-cherokee-2-4i-sport-plus-138-215km-nap-trekhaak-4x4-17187970-5.jpg

jeep-cherokee-2-4i-sport-plus-138-215km-nap-trekhaak-4x4-17187970-3.jpg

jeep-cherokee-2-4i-sport-plus-138-215km-nap-trekhaak-4x4-17187970-4.jpg

jeep-cherokee-2-4i-sport-plus-138-215km-nap-trekhaak-4x4-17187970-9.jpg

jeep-cherokee-2-4i-sport-plus-138-215km-nap-trekhaak-4x4-17187970-10.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zeker geen kenner maar als ik de sleutel zie en het feit dat de foto's tonen dat er geen elektrische ramen zijn vermoed ik dat er geen centrale vergrendeling is. De sleutel(kop) is bijna identiek aan de sleutel(kop) die vandaag nog gebruikt wordt bij de basis Wrangler JK zonder centrale vergrendeling en zonder elektrische ramen. 2 opties welke bij Jeep meestal samen gaan. Er zitten hier ongetwijfeld 'kenners' die meer weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een 2002 modeljaar, het eerste jaar van de KJ. Deze is helaas geleverd zonder centrale vergrendeling. Is wel een originele Nederlandse auto inderdaad. CV kan achteraf ingebouwd zijn via de afstandsbediening, maar dat lijkt me sterk. Er zit wel sentry-key op, dus een startonderbreking heb je wel maar die zit gewoon in de sleutel.

@Vsk996 Dat klopt niet helemaal, Chryslers van die bouwjaren werden allemaal met dezelfde sleutel geleverd. Modellen met CV (bijna allemaal) kregen er afstandsbedieningen bij. Vanaf 2007/2008 zijn ze sleutels met de afstandsbediening in 1 gaan gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van de sleutel heb ik al gemerkt bij het bestellen van een reserve sleutel. Ik vind het helemaal niet erg dat er geen cv op zit, al is het natuurlijk wel makkelijk. Wat er niet op zit kan ook niet stuk Toch? Ik ben in de war geraakt dat het slot vrij zwaar gaat en het lijkt of je tegen een magneet schakelaar in draait. Ik ga nu eerst lekker rijden! Want hij rijdt super. Jongens onwijs bedankt voor jullie reacties. Top!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...