Spring naar bijdragen

stroom lekkage


Recommended Posts

hallo mede jeepers

 

sinds van morgen heb ik een probleem met mijne accu die is van nacht leeg getrokken. door een onbekende oorzaak.

nu is mijn vraag aan jullie, waar kan ik beste beginnen met zoeken naar het probleem anders moet ik elke keer een van

de polen los maken. en dat is geen optie.

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben we al een topic over gehad eens...

Dit is de werkwijze:

Alle zekeringen eruit halen, en tussen de -pool van de accu en massa een ampèremeter steken.

Dan systematisch alle zekeringen terug zetten, en kijken wanneer er een stroom begint te lopen. 

BCM en PCM gebruiken in rust zo'n 300 mA, dat is normaal

Defecte radio's durven wel eens meer slurpen.

Ook alarmsysteem is verdacht, of ergens een gecorrodeerde massa van de binnen/deur-verlichting, waardoor de stroom een sluipweg zoekt...

meten is weten in dit geval, en dat circuit per circuit !

good luck !

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag fransdemers

 

kom net binnen van de jeep en alles uit gemeten zoals hier boven beschreven. geen enkele resultaat.

heb ook de batterij door gemeten en de wijzer sloeg op geen enkele manier uit dus ik verdenk dat de

accu is overleden ik heb ook de jeep achter een andere auto gehangen om deze aan te trekken en dan

gekeken of dat de stroom opwekkker wel stroom op wekte dat is wel het geval, de meter gaf netjes 14,3

aan. dus daar ligt het niet aan dus maandag een andere accu er in en kijken wat er dan gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat zou natuurlijk wel kunnen hé, dat die accu overleden is.

Hoe lang zit die erin ?  En is hij steeds voldoende voorzien van vloeistof ?  Zijn de platen niet krom/uitgedroogd ?

Accu's hebben helaas niet het eeuwige leven...

Maar als het dat is, dan is je probleem opgelost en hoef je je niet verder zorgen te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit op dit moment ook met een stroom lekkage.

Ben er wel al achter gekomen dat het lijkt dat het contact blijft aan staan want normaal gezien als ik de sleutel er uit haal gaat mijn 27 MC uit en die blijft het nu doen dus daar blijft stroom op staan.

Nu zit er boven op je stuurhuis een   schakelaar van je contactslot als ik het goed heb. Dat zou een mechanische schakelaar zijn die dus een beetje blijft hangen of iets dergelijks. Ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen om eens goed te kijken hoe dat in elkaar zit .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet hoe het zit bij een Wrangler maar bij de Cherokee wil het contactslot door slijtage nog weleens te makkelijk in de accesoirestand doordraaien. Bkijft je blower ook aan? dan eens rustig sleutel terug draaien en kijken of het dat is. Is maar een idee hoor.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 hours ago, fransdemers said:

Tja, dat zou natuurlijk wel kunnen hé, dat die accu overleden is.

Hoe lang zit die erin ?  En is hij steeds voldoende voorzien van vloeistof ?  Zijn de platen niet krom/uitgedroogd ?

Accu's hebben helaas niet het eeuwige leven...

Maar als het dat is, dan is je probleem opgelost en hoef je je niet verder zorgen te maken.

dag fransdemers

 

de accu die er in zit is al drie jaar oud. en deze is goed onderhouden. maar dat wil natuurlijk niks zeggen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo na het eten een nieuwe accu er in gezet. en weer alle zekerringen er uit gehaalt, en weer alles door gemeten en tot de conclusie

gekomen dat er geen stroom lekkage van toepassing sprake is.maar dat de accu gewoon versleten/kapot was, daarna de zekerringen

weer er in gezet. en weer door gemeten stroom lekkage is nul comma nul dus probleem op gelost. bij deze iedereen bedankt voor het

mee denken voor wijze van op zoeken van het probleem

 

mvrgr de jeeper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

holy cow !  Dat is 160 km van bij mij...

Misschien beter gewoon het geld voor die biertjes opsturen dan ? :lol:

Dat is een win-win situatie hé, dan spaar je nog 320 km benzineslurping uit... (aan een verbruik van een Jeep gerekend is dit toch vlug 50 euro...) : kan ik me een week happy aan zuipen....:P

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard in het weekend,

Probleem is echter dat ik niet direct een off road terrein heb in de buurt.  Zal eens moeten rondkijken waar we iets kunnen en mogen doen, want in Vlaanderen is dit niet meer zo eenvoudig.

Komt wel goed, geniet maar van je nieuwe batterij.:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • EJG locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...