Spring naar bijdragen

rijden met "lege" tank


BBJ
 Share

Recommended Posts

Mijn vrouw let zelden op de benzinemeter, dus komt het wel eens voor dat de Cherokee weer voor de deur staat met de benzinemeter bijna op leeg.

Toen ik bij aanschaf van de Jeep een proefrit maakte, zag ik dat de benzinemeter ook bijna op leeg stond. Daar maakte de verkoper zich blijkbaar niet druk over.

Nu wil ik graag weten hoever je nog kunt komen als de benzinemeter op het meest linkse streepje staat. Weet iemand dat?

 

Over de HD-injectie zeiden ze dat je die vooral niet droog moest laten vallen. Dus vooral niet doorrijden tot de tank leeg is. Geldt dat ook voor de 4 liter inspuiting uit 1997?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je deed me even schrikken hoor, met de titel van je topic...

Ik dacht dat je het ei van columbus ontdekt had...:D

.

Bij mijn WJ 4.0 kon je nog 100 km rijden met het oranje lampje aan....

helemaal leegrijden zal wel geen ramp zijn voor je systeem, enkel de benzinepomp zal een tijdje droogdraaien.  na tankbeurt zal alles wel terug op zijn plooi komen, tenzij er wat te veel lucht in de leiding gezogen is, maar dat zal bij een benzinemodel niet zo erg kwaad kunnen.

Bij een diesel is dat minder leuk, omdat je dan de zaak manueel moet ontluchten, of ie start niet meer.

Grootste probleem is als je ergens onderweg stilvalt, zonder benzine... dan begint het avontuur pas, zoals bijv. geen jerrycan bijhebben, je tankkaart vergeten, of geen tankstation in de buurt... en natuurlijk is dan de batterij van je gsm plat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je benzinepomp wordt gekoeld door de bezine in je tank. Hoe minder benzine rond de pomp, hoe minder deze gekoeld wordt...

Als deze dan ook nog eens lucht zal aanzuigen, zal deze nog sneller warm worden en overlijden.

Het is niet zo dat die pomp snel zal stuk gaan van eens op "reserve" te gaan rijden, maar in ieder geval sneller.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om het simpel te houden:

Het referentiepunt op je meter wat jij als 'leeg' ziet, onthouden.  dit kan een streepje zijn, of het oranje lampje.

Dan ga je tanken, en kijkt hoeveel je erin kan gooien.  Trek deze hoeveelheid af van je theoretische tankinhoud en je hebt meteen het aantal liter dat nog in je tank zit op het referentiepunt.  Verreken dit met het gemiddelde verbruik van je Jeep, en je weet direct hoever je nog kunt rijden als hij 'leeg' aanduidt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...