Spring naar bijdragen

Waarschuwingspaneel wrangler yj 1990


Recommended Posts

Beste Jeepers,

Ik heb een jeep Wrangler YJ 4.2 l uit 1990.Ik ben bezig met de renovatie van mijn dashboard. Om de achterste metalen dashboard plate (lekker verroest) te kunnen verwijderen moet er het nodige uitgebouwd worden. Ik heb alles los en verwijderd wat er voor zit maar er is altijd iets waar het op blijft hangen. Bij mij is dat het paneeltje (zie foto waarschuwingspaneel voorkant) met waarschuwingslampjes boven de stuurkolom tussen km teller en toeren teller.Het losmaken is géén probleem maar ik krijg de 2 stekkers aan de achterkant(zie foto waarschuwingspaneel achterkant) niet los. Wie heeft de oplossing om deze connectoren (zie foto connector) te verwijderen?

Mvg

René van Dongen

 

waarschuwingspaneel_achterkant.JPG

waarschuwingspaneel connector.JPG

waarschuwingspaneel voorkant.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JeePee, Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb met al mijn krachten aan de stekker(s) getrokken maar ze willen niet loslaten. Ik stop er even mee want ik ben bang de boel te vernielen. Ga het morgen opnieuw proberen. Nogmaals bedankt want ik weet nu wel dat er géén vergrendeling opzit en daar was ik nog het meeste bang voor.

Mvg

René van Dongen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Deze vraag had ik ook. Vanavond even proberen! Super dit forum. Bedankt JEEPEE

 

En Rene, ik denk niet dat je frame zo krokant is als die van mij. Ik verbaas me er echt over. Heb je een foto van de meest krokante stukken?

bewerkt door mr_cox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mr Cox,

Zo zien mijn "bros" onderdelen er uit. Carosserie valt mee. Dashplate in het midden behoorlijk verroest maart omdat dashplate toch niet veel te dragen heeft.gaat hij na roest/verfbehandeling gewoon weer terug.Natuurlijk wel met een nieuw rubber onder het windshield.

Mvg

René van Dongen

carrosserie waar dashplate op gemonteerd moet  worden.JPG

dashplate.JPG

Scharnier bestuurderskant.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...