Masis Geplaatst May 20, 2016 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2016 Erg interessant! Verschil in vermogen bij een 2,5" en 3" uitlaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst May 21, 2016 Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2016 Beste Max-is, Duidelijk, des te krapper de uitlaat des te meerkoppel en vermogen!- tot 3200 RPM. Weet je hoe vaak ik meer dan 3200 toeren maak? Juist! Zelden. .zal de leeftijd wel zijn....... Siert(78). 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst May 21, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2016 Hangt er denk ik ook vanaf om wat voor blok het gaat. De ideale diameter voor de Magnum 5,9 is juist 3". De Magnum wordt flink geknepen op de uitlaat, die standaard 2,25" is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst May 21, 2016 Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2016 Siert...ik denk dat jij een andere jaartelling hanteerd...mijne pa is 63 en jij komt mij toch jonger en soepeler over hoor :o) mijn mening is dat het geheel teld...ik moet altijd lachen als die jong gastjes een RVS pijp van diameter 89 komen halen voor hun 4cilinder turbo'tje... laats kwam er 1tje binnen met een gigantiese intercooler met 90mm aansluitbuizen...was zo groot als zijn radiator... toen ik hem vroeg over welke wagen het ging, bleek het zo'n grote Audi met 1.9 turbodieseltje...met de buik over de grond schuivend... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SilverBack Geplaatst June 17, 2016 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2016 Wil je echt power ?? Mik er dan gewoon een compressor op, bv een M90 die vaak op de grotere blokken van Mercedes word gemonteerd. Die koop je 2e hands ook voor tussen de 400 en 500 (een fatsoenlijke). Voor een honderd of 7 is het al te maken. Al gaat het hem dit niet worden op een blok met 200K op de teller. Dit is ook een beetje mijn plan. Vandaar dat ik maar ben begonnen met een fabrieksnieuw WJ onderblok, omdat dit gewoon een beter onderblok is dan van de ZJ. Maar omdat de uitlaatpoorten in de kop van een ZJ een stuk groter zijn als van de WJ. Heb ik een nieuwe ZJ kop, op een WJ onderblok geknutseld. Waarvan mij werd verteld dat dit niet mogelijk was. Het was ook niet mogelijk om een WJ onderblok in een ZJ te plaatsen. Nou hij loopt, en zit in mijn ZJ, dus.... Met wat ingreepjes links en rechts Deze combi is trouwens al een stuk sneller als een normaal blok. Het blok is ook in HEMI orange en Black wrinkle paint gespoten, dat schilt ook al 10pk meer, haha. En uiteindelijk was ik zo door geslagen dat ik mijn compressor budget er ook doorheen had gemaaid. Maar word vervolgd. Heb er nu 150km mee gereden, en rijd eigenlijk al erg goed. Ga zowiezo nog voor een 3" uitlaat. Heb nu 2'5", maar wel open demper. Heb je een 5,2 of 5,9 V8, dan is 2x 2,5 best schappelijk. Maar op een 4.0 straight 6, is 3" echt geen luxe hoor. Dat vind hij best fijn. Man ik, had onder mijn Nissan Silvia met een 2.0 een 4" titanium uitlaat zitten van vanaf de turbo tot achter, dat is dik 10cm. Hij had wel 519pk, haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.