Spring naar bijdragen

Chrysler 46RE automaat


Recommended Posts

Nieuwe filmpjes op Youtube, erg interessant en heeeel uitgebreid over de automaatbak van o.a. de Grand Cherokee 5,9L. Ik heb ze nog niet allemaal bekeken, maar het ziet er behoorlijk ingewikkeld uit allemaal. Ik vraag me eerlijk gezegd af of de automaatboeren in NL bij een revisie ook zo precies te werk gaan en zoveel kennis in huis hebben.

@jofer @Vette73 @DATZZ5.9 @blazer73 @Wesza
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Ik heb ze nu allemaal bekeken en als ik eerlijk ben vind ik het 99% meevallen B) Die man legt het super uit en alle belangrijke punten worden goed in beeld gebracht,

Aan 'speciaal' gereedschap dat je nodig hebt is alleen de pers interessant om een dikke veer in het overdrivegedeelte samen te drukken. Verder alleen 'standaard' spullen. Ook bijna niets afstellen. Gewoon uit elkaar halen, schoonmaken, inspecteren en waarnodig vervangen en weer in elkaar zetten.

Het meest spannende lijkt mij nog het uit- en weer inbouwen van de bak zelf. Dat is natuurlijk zonder lift bijna niet te doen.

Ik ga dit absoluut een keer doen met de bak van onze Niner!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verkijk je niet op het gemak waarmee ze de revisie in de filmpjes doen. Afgelopen winter heb ik zelf ook een automaat gereviseerd, ik weet nu uit ervaring dat er veel meer tijd in zitten als je denk.  Vooral in het inlezen, tooltjes maken, de keuze voor welke revisie-kit, demonteren, schoonmaken, na-meten en beoordelen van slijtage, enz, enz.....  

Zorg vooral dat je een rebuild-manual of een FSM met rebuild sectie erbij hebt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...