Spring naar bijdragen

weinig olie druk


Benno Ekkelenkamp
 Share

Recommended Posts

Dikkere olie en een oliepomp met een hogere opbrengst, brengen de oliedruk wel iets omhoog.

De oorzaak van de lage oliedruk neem je er niet mee weg, namelijk slijtage van de lagers.

Kapot zal ie niet zo snel gaan, zolang er oliedruk is.

Wordt de oliedruk niet lager bij bedrijfs temperatuur t.o.v. koude motor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de auto net gekocht   ik wil er nog graag wat plezier van hebben     dus hij mag nu nog niet stuk 

maar ik wilde graag deze zomer er nog mee rijden   dan kan ik er van winter wel uit elkaar halen  

maar  wat is de minimaal olie druk     

als die koud is heb ik wel 3 bar bij 2000 toeren

maar als die warm is 1.5   bij 2000 toeren 

en als die stationair  loopt 0.5    en als je koppeling iets te spontaan los laat   dan knippert het olie lampje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt dus een cj gekocht met een probleempje.

Gewoon de zomer doorkarren en op zoek naar een beter blok?

Reviseren kan natuurlijk ook.

Ik zou de carterpan er eens afhalen en kijken of de intake van de oliepomp niet is dichtgelopen, kun je ook gelijk een paar lagers loshalen en de slijtage beoordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het is niet de intake.

Want dan zou de olie druk juist iets omhoog moeten gaan wanneer de motor warm word.

Omdat de aanzuig weestand dan ook wat lager word.

Een olie pomp kan ook versleten zijn.

Daar kan je een nieuwe voor nemen.

Of een revisie setje.

Dat kost echt geen drol.

Je nieuwe karterpan pakking die je ook nodig zal hebben, kost nog meer.

Maar ik denk wel dat het juiste probleem boven al genoemd word...De drijfstang en krukas lagers.

Maar ik denk dat je met 1,5 bar de zomer nog wel door komt.

Heb dat met mijn Jeep lang genoeg gedaan. Maar het houd wel ergens op natuurlijk, haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook teflon additief toevoegen, Dat zal d oliedruk niet doen stijgen maar wel een betere smering garanderen en daar gaat het toch om?
Er kan gediscussieerd worden over het effect, maar het zal zeker een verschil maken. Het moet wel teflon zijn en geen graffiet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dikke olie erin 20w50 en gewoon doorrijden tot dat hij er mee stopt.. kan goed pas over 100.000 km zijn.

persoonlijk zou ik geen stuiver uitgeven aan een 4.2..gelijk een 4.0 HO erin of beter.

ik zou mij even geen zorgen maken..

 

groet Paul

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 21-6-2016 om 2:36 PM zei paulv:

dikke olie erin 20w50 en gewoon doorrijden tot dat hij er mee stopt.. kan goed pas over 100.000 km zijn.

persoonlijk zou ik geen stuiver uitgeven aan een 4.2..gelijk een 4.0 HO erin of beter.

ik zou mij even geen zorgen maken..

 

groet Paul

 

Dat heb ik toen bij mij ook gedaan.
Maar als de boel goed versleten is, maakt 20w50 ook weinig verschil meer uit.
Bij mij toen niet tenminste.

Dat je geen stuiver meer uit zou geven aan een ouwe 4.2 ben ik het wel mee eens, haha.

Lagerschaaltjes zou mss nog wel een optie kunnen zijn.
Maar wie zegt dat de krukas nog goed is ??
Wie weet hoe lang die motor al zo draaid.
En de oliepomp moet dan ook meteen gedaan worden.
Je hebt dan ook weer een nieuwe pakking nodig, die niet bepaald goedkoop zijn.
10tjes werk gaat het zeker nooit zijn, hmmm

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...