Spring naar bijdragen

Haperende warme motor


darentze1
 Share

Recommended Posts

Heb ik ook last van op mijn 5,9. Soms valt hij zelfs uit. Even opnieuw opstarten en hij loopt weer prima. Voorste labda sonde is niet heel oud (jaar of 2) maar wel Crown troep. Moeite waard om deze te vervangen door een originele Siert of kan een O2 sensor het blok niet laten uitvallen?

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super geldbesparende tip ontdekt: de O2 sensoren van Mopar worden eigenlijk door NTK gemaakt. Het zijn gewoon NTK sensoren maar dan met een Mopar sticker erop (iig voor de ZJ V8).

Onderdeelnummer hier opzoeken: https://www.ngk.com/Automotive-Oxygen-Sensors-NGK-c904.aspx

En vervolgens op eBay of Rockauto kopen. Die van de V8 ZJ is maar $31,-. Dat is een verschil van $100,- wat je alleen voor het Mopar stickertje moet betalen. Zelfs mijn Crown sensortje was 3x zo duur :dry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-4-2016 om 5:10 PM zei REAL STRANGLER:

Normaal gesproken is dat de eerste labda sonde, dus voor de cat.

Tip..... niet vervangen door universele of Crown.

Siert.

Hallo Siert, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb de stekker van de sonde voor de kat eruit gehaald. Het probleem lijkt te zijn opgelost. Nu moet er een nieuwe sonde in. Welk merk zou je aanbevelen? Is er bovendien een verschil in de twee lambdasondes? Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Update; gisteren de voorste O2 sensor vervangen (niet echt ideaal op straat onder de auto) door de NGK sensor. Klopt trouwens helemaal niks van de belastingen, even €20,- aftikken voor een sensortje van $31,- is helaas vaak het geval bij Rockauto.

Maar goed, gisteren even gestart en warm laten lopen, uit gedaan en een kwartiertje gewacht, weer gestart en hij deed niet meer zo raar! Nog even afwachten of het probleem daadwerkelijk weg blijft, maar ik ga er wel van uit! Siert bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 dagen, zo'n 600km en meerdere koude/warme starts verder en het probleem is niet meer terug gekomen B) Hij draait ook mooier stationair nu.

Oude o2 sensor weggegooid en nooit maar ook echt nooit meer Crown voor mij. Heeft me weer eens op een hoop kosten en frustraties gejaagd, ik had zo'n 2 jaar terug de O2 sensor vervangen om juist van dit probleem af te zijn. Was toen nog niet bekend met wat voor troep het is. Heeft het probleem niet verholpen, dus heb het volgende gedaan, allemaal onnodig:
-Nieuwe originele IAC
-Nieuwe originele TPS
-Nieuwe originele kabelboom+connector TPS
-MAP uitgewisseld
-Veel tijd gestopt in het speuren naar een vacuumlek en het nalopen van de bedradingen

 

:frusty::frusty:

Maar goed, voor nu ben ik erg happy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...