darentze1 Geplaatst April 23, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2016 Sinds kort in bezit van een TJ 2.5 uit november 96. Als de motor goed warm is en ik hem uitzet, is het probleem dat als ik opnieuw start en wegrijd de motor stottert en inhoudt. Dus alleen als je opnieuw start en gaat rijden met een al warme motor. Wie heeft enig idee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst April 23, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2016 Normaal gesproken is dat de eerste labda sonde, dus voor de cat. Tip..... niet vervangen door universele of Crown. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst April 23, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2016 (bewerkt) Heb ik ook last van op mijn 5,9. Soms valt hij zelfs uit. Even opnieuw opstarten en hij loopt weer prima. Voorste labda sonde is niet heel oud (jaar of 2) maar wel Crown troep. Moeite waard om deze te vervangen door een originele Siert of kan een O2 sensor het blok niet laten uitvallen? April 23, 2016 bewerkt door Masis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darentze1 Geplaatst April 23, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2016 Hoi. Ben erg auto/jeep-onwetend. Hoeveel lambdasensoren zitten er in een tj? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 23, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2016 Twee..... Geen foutcodes aanwezig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst April 23, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2016 Super geldbesparende tip ontdekt: de O2 sensoren van Mopar worden eigenlijk door NTK gemaakt. Het zijn gewoon NTK sensoren maar dan met een Mopar sticker erop (iig voor de ZJ V8). Onderdeelnummer hier opzoeken: https://www.ngk.com/Automotive-Oxygen-Sensors-NGK-c904.aspx En vervolgens op eBay of Rockauto kopen. Die van de V8 ZJ is maar $31,-. Dat is een verschil van $100,- wat je alleen voor het Mopar stickertje moet betalen. Zelfs mijn Crown sensortje was 3x zo duur 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darentze1 Geplaatst April 24, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2016 Heb de foutcodes 12 en 55. Als de lambdasonde defect is zou dat toch gecodeerd moeten zijn? Bedankt alvast voor jullie reacties! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst April 24, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2016 Je bent toch niet eigenwijs hoop ik? Je lijkt wel een Jeeper...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 24, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2016 12: accu is los geweest 55: einde code reeks Niets bijzonders dus...... Blijft altijd mogelijk, een storing zonder dat er een foutcode gegeven wordt....... typisch iets Jeeps..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darentze1 Geplaatst April 25, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2016 Op 23-4-2016 om 5:10 PM zei REAL STRANGLER: Normaal gesproken is dat de eerste labda sonde, dus voor de cat. Tip..... niet vervangen door universele of Crown. Siert. Hallo Siert, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb de stekker van de sonde voor de kat eruit gehaald. Het probleem lijkt te zijn opgelost. Nu moet er een nieuwe sonde in. Welk merk zou je aanbevelen? Is er bovendien een verschil in de twee lambdasondes? Alvast bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst May 9, 2016 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2016 Update; gisteren de voorste O2 sensor vervangen (niet echt ideaal op straat onder de auto) door de NGK sensor. Klopt trouwens helemaal niks van de belastingen, even €20,- aftikken voor een sensortje van $31,- is helaas vaak het geval bij Rockauto. Maar goed, gisteren even gestart en warm laten lopen, uit gedaan en een kwartiertje gewacht, weer gestart en hij deed niet meer zo raar! Nog even afwachten of het probleem daadwerkelijk weg blijft, maar ik ga er wel van uit! Siert bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst May 11, 2016 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2016 2 dagen, zo'n 600km en meerdere koude/warme starts verder en het probleem is niet meer terug gekomen Hij draait ook mooier stationair nu. Oude o2 sensor weggegooid en nooit maar ook echt nooit meer Crown voor mij. Heeft me weer eens op een hoop kosten en frustraties gejaagd, ik had zo'n 2 jaar terug de O2 sensor vervangen om juist van dit probleem af te zijn. Was toen nog niet bekend met wat voor troep het is. Heeft het probleem niet verholpen, dus heb het volgende gedaan, allemaal onnodig: -Nieuwe originele IAC -Nieuwe originele TPS -Nieuwe originele kabelboom+connector TPS -MAP uitgewisseld -Veel tijd gestopt in het speuren naar een vacuumlek en het nalopen van de bedradingen Maar goed, voor nu ben ik erg happy. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.