Spring naar bijdragen

nekaf ontsteking valt ineens uit tijdens rijden


louis
 Share

Recommended Posts

beste mensen,  ik heb een nekaf op ibiza. met veel plezier overigens. helaas viel deze week mn laatste dag aldaar net voor vertrek de nekaf uit. lijkt op ontstekingsprobleem. er is voldoende benzine ik reed 60 en ineens leek het dat de ontsteking uitviel. zonder gestotter of gepruttel kwam de auto tot stilstand. vergelijkbaar met als je de ignitionknop om zou zetten. ik had net getankt  (de goede benzine) en degene die achter me reed rook benzine toen de motor uitviel. De startmotor draait gewoon, dashboard meters activeren als de ignitionknop omgezet wordt. heb helaas nog niets kunnen onderzoeken maar wil graag met voldoende onderdelen terug naar ibiza. heeft iemand vaker van deze plotselinge uitval gehoord of er ervaring mee?

lijkt me niet de condensator, ook niet iets met de rotor dan zou je nog wat geklap en gepruttel horen tijdens het uitvallen. zou het de bobine kunnen zijn?

dank alvast voor jullie meedenken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beste louis.

Wat je aangeeft lijkt inderdaad op spanningsuitval, maar de vraag blijft waar.

Om dit op te sporen ben je in ieder geval een spanningzoeker nodig van 24v

Zet de contactschakelaar aan en koppel de voeding draad aan de ontsteking los en kijk of daar spanning op staat, mocht dit niet het geval zijn  meet dan of er spanning staat aan de achterzijde van de contactschakelaar, want het wil nog wel eens gebeuren dat door de ouderdom deze schakelaar er de brui aan geeft met deze storing als gevolg.

Als dit helemaal in orde is verwijder dan de verdelerkap van de ontsteking en kijk of de kontactpunten niet gebroken zijn of ingebrand.

Als de storing in het electra deel zit moet en van deze punten de oorzaak zijn.

Succes en laat nog eens weten hoe het afgelopen is.

Mutt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...