Spring naar bijdragen

Nekaf verlichting werkt niet


Djordi
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag,

ik heb zo'n 3 jaar geleden een nekaf m38a1 gekocht en de verlichting werkt niet... Zou iemand mij kunnen uitleggen op welke stand de lichtschakelaar moet staan en waar ik precies naar moet kijken qua storingen in de kabels of dat er lampen kapot zijn?!

ik hoop snel wat te horen!

mvg, djordi

image.jpeg

image.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, eerst unlock gebruiken, nee er staat niets in serie geschakeld.

Als er helemaal geen verlichting werkt, zou ik eerst controleren of de schakelaar wel spanning krijgt. 

Een TH heb je niet? Erg handig vooral voor zulke dingetjes.... Te vinden op Marktplaats (de papieren versies) of te downloaden bij Jeepfan42 en/of Crosswolf

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Hallo  Djordi.

Ik zag je vraag cq verlichting probleem , en heb je inmiddels al weer licht in de duisternis want ik zag aan de datum dat er tussen jouw vraag en mijn mailtje al weer wat tijd tussen zit.

Mocht het probleem opgelost zijn dan heb je waarschijnlijk niets aan dit schrijven maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan.

Bij sommige storingen word er nog wel eens iets over het hoofd gezien en dat is dat er in de verlichtingschakelaar een beveiliging is ingebouwd m.a.w als er sluiting ontstaat dan zit er in de schakelaar een biemetaaltje dat het systeem tijdelijk uitschakelt en na een paar seconden weer inschakelt.                                                                   ( daarom vind je in een Amerikaans legervoertuig ook nooit een zekering)

Dit systeem is zoals gezegd ingebouwd en ook geseald en dus aan de binnen zijde niet te controleren, de enige manier om dit te controleren is door middel van een 100% goede schakelaar aan te sluiten en de verlichting te testen, als alles dan weer werkt dan rest nog alleen de oude schakelaar te bedanken voor de bewezen diensten en dus te vervangen.

Hopelijk mogen we nog eens wat van je horen hoe je de problemen hebt opgelost.

Groeten Mutt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...