Spring naar bijdragen

Renegade: kopen of niet


fransdemers
 Share

Recommended Posts

Ondertussen begin je er toch wat meer te zien... Renegades...

De vraag is: is deze Fiat onze Jeep sympathie waard ?

Ik begin steeds meer en meer op een auto-binnenband te moeten zitten, sinds we aan alle kanten genaaid worden door onze overheden... Dure taksen, dure diesel en hoog verbruik van de zwaardere dieselmotoren...

Dus zat ik zo wat filmpjes te bekijken van de renegade, en ik moet zeggen dat ik deze kleine spruit (alhoewel: klein ?:no:  ) steeds sympathieker begin te vinden.  En vooral omdat deze ook met een 1.4 benzine motor te koop is...

In de toekomst gaan ze de dieselrijders toch bijna vermoorden in Europa, dus vroeg ik me af hoe jullie de -renegade- toekomst tegemoet zien ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb een 2.0 Multijet limited awd als lease-auto, waar ik nu een half jaar in rijd, en die bevalt eigenlijk uitstekend. Het is wel vrij duidelijk een auto die gemaakt is voor asfalt, maar daar gebruik ik 'm dan ook op. Met de startersdag gaan we wel zien, hoe dat gaat in het zand. Als voorloper heb ik een tijdje rondgereden in een 1.4 Multiair Longitude fwd, en ook daar was ik best tevreden mee. 

Voor mij zijn de grootste verschillen:

- De uitvoering (die limited is echt wel wat fijner aangekleed)

- De motor (de diesel bevalt mij in ieder geval een stuk beter)

Wat wel een puntje is, is het verbruik. De benzine die ik had vond ik voor een 1.4 behoorlijk dorstig. Volgens mij kwam het ding met 80% snelweg nooit onder de 9L/100km. De diesel die ik nu heb doet 6.4L/100km. (lang leve de tankpas zeg maar)

Voor wat betreft kappersauto / vrouwenauto. Als je je mannelijkheid moet halen uit een auto, heb je vast iets anders te compenseren B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1.4 MultiAir 140 pk H6 FWD - 1320 kg

1.6 MultiJet 120 pk FWD - 1390 kg

2.0 MultiJet 140 pk H6 AWD - 1430 kg

2.0 MultiJet 140 pk AT9 AWD - 1530 kg

2.0 MultiJet 170 pk AT9 4WD Trailhawk - 1535 kg

Gewicht zit hoger dan de Dacia Duster, de Renault Captur , mini countryman, en ford ecosport.  Zal wel een litertje schelen, maar 9 liter is wel veel aan de benzinekraan.

 

Nu ja, de grotere broers zuipen zich ook te pletter.  Mijn Grand heeft ook wel 12-13 liter diesel nodig, maar die weegt dan wel 2.5 ton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alleen de grote broers hoor ;) vrouwlief heeft een compass die ook wel een slokje lust. Die dacht na een 3.0v6 peugeot die ongeveer 8L/100km nodig had wel wat gewend te zijn. Die compass doet geloof ik 10L/100km. Of ze heeft gewoon een zware rechtervoet :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...