Loorider Geplaatst March 25, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2016 Ik heb een EMPI (Weber) 32/36 carburateur gemonteerd op mijn 258/ 4,2 CJ7. Op de verpakking stond dat je een drukregelaar met max 3,5psi moet monteren. Eerst maar eens proberen! Loopt meteen goed, alleen walmt en stinkt nogal. CO is ook veel te hoog, niet terug te krijgen met de stelschroef. Nu toch maar een drukregelaar gemonteerd. Probleem blijft hetzelfde; hij druppelt wat uit de venturis in plaats van een mooie nevel. Iemand ooit zoiets meegemaakt? Lijkt me sterk dat ik andere sproeiers moet monteren op een kant en klare set. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst March 25, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2016 Hoe is de retourleiding van de benzinetank gemonteerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loorider Geplaatst March 27, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2016 De aanvoer zit op het standaard filtertje met de retourslang terug naar de tank. Tussen het filter en de carburateur heb ik nu een drukregelaar gezet 1-5psi, en deze op 1 psi gezet. (mag 3,5 zijn volgens de handleiding). Vandaag vlotterhoogte nog gecheckt en basisafstelling herhaald (best lean idle volgens internet). Geen resultaat; walmt nog steeds zwart en druppelt uit de venturi in plaats van een mooie douche. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst March 28, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2016 Als de retourleiding open is, kun je nooit aan zo'n hoge brandstofdruk komen. Kijk eens of er benzine retour gaat naar de tank. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loorider Geplaatst March 28, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2016 3,5 psi is ongeveer 0,2 bar dus dat is niet hoog. Ik zal de retourleiding toch eens checken voor de zekerheid. Ik wil alles uitsluiten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst March 29, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2016 de retoer leiding is toch druk loos bij mijn weten. bij mijn zit er geen druk regellaar tussen op de retoer leiding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst March 29, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2016 De retourleiding voert overtollige benzine terug naar de tank, als deze vestopt is krijg je teveel druk in de vlotterkamer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst March 29, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2016 dan zou ik de leidingen gewoon preventief vervangen, als je toch bezig bent. anders moet je de tank iedere keer los maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loorider Geplaatst March 30, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2016 daarnet de retourleiding gecheckt; die is open. Ik heb handmatig de tweede trap geopend om op die manier verhoogd toerental te krijgen en die venturi maakt een mooie "douche". Dat wil zeggen dat ik nauwelijks zie dat er benzine uit komt zo mooi is het verdeeld. De eerste trap blijft druppen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst March 30, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2016 Je zou kunnen proberen de vlotterkamer handmatig te vullen, zonder druk van de brandstofpomp. Stukje benzineslang met een trechter aansluiten en hoger dan de carb houden, als ie dan ook verzuipt is er een probleem in de nieuwe weber. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loorider Geplaatst April 3, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2016 nu met een drukmeter extra gecontroleerd; de druk naar de carburateur is nu 2psi (terwijl die 3,5psi mag zijn). Daar zit het probleem dus niet. Waarschijnlijk ga ik morgen proberen om de hoofdsproeier, luchtsproeier en mengbuis (of hoe dat ook heet) van de eerste en tweede trap uit te wisselen. Kijken of dat wat brengt. Wat is injectie en LPG toch handig zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loorider Geplaatst May 20, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2016 (bewerkt) Eindelijk CO goed gekregen voor de APK! De benzine blijft helaas nog steeds uit de venturi druppen. Ik heb de sproeiers van de eerste en tweede trap gewisseld, omdat de tweede trap wel een mooie nevel geeft. Helaas; wanneer het toerental al iets boven stationair uitkomt gaat er benzine uit de venturi druppen. Hij stinkt en walmt zelfs als hij warm is. Iemand ervaring met EMPI/ Weber zodat ik iets kan vergelijken? May 20, 2016 bewerkt door Loorider Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 20, 2016 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2016 Over de juiste afstelling, sproeiers en de juiste fabrikant van deze carburateur zij al veel dingen geschreven op US fora. Lees deze (51) pagina's maar eens... :-) -klik- Ik heb er zelf ook eentje op de CJ zitten, maar geen problemen, werkt naar behoren. Geen drukregelaar gemonteerd overgens..... Met de informatie in de tech notes van Redline Weber zou je een heel eind moeten komen. -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loorider Geplaatst May 22, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2016 Ik heb me inderdaad suf gelezen op diverse fora. Een te rijke afstelling wordt inderdaad veel besproken. Oorzaak is vaak een verkeerde basis of stationair afstelling waardoor de carburateur stationair al op het primaire circuit loopt. Via de hoofdsproeier dus, en daarom veel te rijk! Het druppen uit de venturi ben ik ondertussen tegengekomen via het amerikaanse opel gt forum (echt waar). Het blijkt dat er een klepje in de bodem van de vlotterkamer zit (power valve) dat bedient wordt via een vacuüm membraam. Als er laag vacuüm is door vollast verliest het membraam zijn kracht en drukt via een pen met veer het klepje open. Er opent dan een extra benzine kanaal parallel aan de hoofdsproeier om het mengsel rijker te maken. Als het membraam gescheurd is kan het vacuüm dat tijdens normaal bedrijf optreed de pen niet tegen de veerdruk in van het klepje aftillen. Daardoor blijft het klepje continu open. Bij het minste of geringste verhoging van het toerental gaat er dus via de hoofdsproeier veel te veel benzine mee; vandaar het druppen uit de venturi en de zwarte walm. Nu de top nog maar eens van de carburateur gelift om een en ander te bekijken. Een nieuwe carburateur heeft zoals verwacht een mooi nieuw membraam. Via een kanaaltje is de lek-dichtheid te testen door er vacuüm op te zetten. (een slangetje erop drukken en zuigen maar) De pen wordt mooi tegen de veerdruk in teruggetrokken; dat werkt dus. Nu heb ik eens gemeten hoe het zit met de lengte van die pen in ingetrokken toestand; die moet dan korter zijn dan de afstand tot het klepje. Daar heb ik volgens mij het probleem. De pen is zo lang dat hij het klepje altijd open houdt! Dit lijkt me een fabrieksfout! De leverancier benaderd, en kijken hoe ik het op kan lossen. Ondertussen de powervalve proberen af te pluggen. Het walmen is nu een stuk minder, maar nu trekt hij nog geen worst van een plat bordje! Waarschijnlijk een oplossing zoeken in de pen verkorten en de veer een paar ringen afknippen, maar eerst wachten op antwoord van de leverancier. Ik lees vanalles over de carburateurs, maar ik hoop toch wel dat ik hem goed krijg want stationair loopt hij als een zonnetje en hij start ook meteen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.