Spring naar bijdragen

Nieuwe jeep - hoe verzekeren


visserke
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Nieuw hier, maar wellicht binnenkort ook eigenaar van een nieuwe Jeep.
Nu het volgende:

- De Jeep staat momenteel ingeschreven als bestelauto (bedrijfsmatig) en heeft dus een grijs kenteken
- Bouwjaar 1992
- Ik ga er niet meer dan 7000km/jaar mee rijden en alleen recreatief

Bij overschrijving op mijn naam zou hij dus als bestelauto geregistreerd staan en daardoor kan ik dus geen 'oldtimerverzekering' afsluiten. Op geel kenteken is dit geen probleem en zijn er genoeg keuzes. Ik hen inmiddels een offerte aangevraagd bij diks.nl hopend dat daar iets uit zal komen.

Heeft iemand hier ervaringen mee die mij wellicht richting een verzekeraar kan sturen :)?

 

Alvast bedankt!
 

bewerkt door visserke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad iets om goed over na te denken, er zijn ook verzekeringen mogelijk waarbij WA geldig tijdens een evenement.

De meeste standaard verzekeringen dekken niet als er iets gebeurd op een offroad terrein.

Wiggers heeft een 4x4 verzekering (ik heb geen aandelen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beiden,

Bedankt voor jullie bericht. Zojuist heb ik ook Gio gecontacteerd met dezelfde vraag, ook omdat ik dus momenteel nog geen taxatierapport heb aangezien ik de auto nog niet heb :). Wiggers zal ik eens contacteren mocht er niets uitkomen bij de 3 partijen welke ik nu gecontacteerd heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad zo dat het me niet zo heel veel uitmaakt of ik verzekerd ben tijdens het terreinrijden, ik zou wel gewoon op de weg verzekerd willen zijn :)

Omdat ik de auto zo weinig zal rijden lijkt een old-/youngtimer verzekering ideaal maar dat grijze kenteken lijkt gewoon een probleem te zijn. Ik heb allereerst net contact gehad met meeús via de telefoon en initieel leek het geen probleem, tot hij het aan zijn leidinggevende vroeg... toen bleek dat dat dus echt niet kan bij hen. Ik hoop dat ik toch een maatschappij kan vinden die een oldtimerverzekering kan afsluiten op een grijs kenteken want met mijn leeftijd scheelt het zo'n 150 euro per maand aan verzekering... Anders zit er niets anders op en zal ik hem gewoon eerst moeten laten omkeuren, maar dat heeft nu nog even niet mijn voorkeur.
 

Ik wacht nog even de reacties af van de andere 2 partijen, anders ga ik gewoon wiggers eens om een offerte vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, ik kan helaas mijn bericht niet aanpassen: maar even een update. Ik heb net dus met een aantal partijen contact gehad en ik werd eigenlijk keer op keer afgewezen op het grijze kenteken. Nu heb ik dus idd wiggers opgebeld en die vertelden mij er dus vaker mee te maken te hebben en het als 'standaard' te hebben. Ik wacht even de offerte van ze af die hij naar me door zou sturen. Verder wacht ik nog op Diks. Mocht de offerte tegenvallen dan ga ik hem gewoon om laten keuren.

Als ik hem eenmaal heb zal ik een foto'tje plaatsen in het 'voorstellen'-topic :)

 

Thanks voor de hulp allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht je ooit wel het terrein ingaan.... Verzekeren doe ook/vooral voor de omstanders en andere voertuigen om je heen.
Denk aan 'kleine' ongelukjes zoals: Remmen werken tijdelijk niet, gaspedaal blijft hangen, omslaan, doorschieten, gebroken lierkabels ect.
En dan kan het dus zijn, dat je deze kosten zelf moet gaan betalen.... als je verzekering offroad uitsluit. (vaak hele kleine lettertjes)
Sommige doen al moeilijk als je toevallig met 2 wielen in de berm staat of rijdt, zeker als je een 4x4 hebt...

Ook hier geen aandelen, maar Wiggers / 4x4 Polis is een goede optie qua allerlei speciale verzekeringen.. 

Ikzelf ben verzekerd bij via Wiggers. Zij hebben speciale afspraken met de (grotere) maatschappijen. Zit tegenwoordig bij HDI.
En dit was bij mij zelfs goedkoper dan een normale verzekering, zeker als je de opties wilt mee verzekeren. (+ All Risk verzekering)

Succes en wellicht tot ziens ergens in 'het veld'.... Groet Roo  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha heren, ik heb zowel van wiggers als van 4x4 een passende offerte gekregen. Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar 4x4 omdat de verzekeringskosten een stukje lager liggen. Wanneer ik de auto dan heb laten taxeren en laten ombouwen naar geel kenteken ga ik nog eens offertes aanvragen, voor volledig casco.

En inderdaad, terreinrijden heb ik gisteren nog over na zitten denken en ik heb al genoeg 4x4 evenementen gezien, nog nooit iets mis zien gaan, maar wel al een aantal keer op het nippertje een ongelukje zien gebeuren. Voor dat minimale bedrag is offroad verzekerd zijn geen overbodige luxe.

 

Wellicht tot ziens. Het eerste evenement dat ik ga bijwonen zou met pinksteren moeten zijn :). Foto's volgen zodra ik hem in mijn bezit heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Even mijn polis voorwaarden bekeken.

"U bent niet verzekerd tijdens de deelname aan of de voorbereiding van snelheidsritten en
snelheidswedstrijden.
U bent wel verzekerd:
-  als u kunt aantonen dat u hier niets van wist, of dat het tegen uw wil gebeurde en dat u
niets te verwijten valt;
-  tijdens betrouwbaarheidsritten en puzzelritten, waarbij snelheid geen rol speelt."

volgens mijn is dit afdoende voor een jeep academie of een jeep tour....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KeesG: Welke verzekering is dit?

PS ik weet dat de meeste de kleine lettertjes niet lezen, maar bij veel offroad evenementen geldt:
Hij/zij de auto, zichzelf en alle inzittenden voldoende verzekerd heeft, bij deze verzekering mag geen sprake zijn van uitsluiting van offroad activiteiten;

Groet Roo  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...