Spring naar bijdragen

multi riem spanner welke sleutel? (17,3/8)


Recommended Posts

Kan iemand me zeggen welke sleutel ik nodig heb om de automatische spanner van de multiriem te ontspannen?(het is een 2.7crd van 2003)

Want ik ben op vakantie en heb geen gereedschap bij en men multiriem is daarstraks gebroken dus moet ik het nodige gereedschap kopen en ik lees verschillende dingen op het net dus had ik graag zekerheid of het met een ringsleutel 17 is of met een 3/8ste en of het met een ringsleutel kan of het een dopsleutel moet.

Alvast bedankt.

bewerkt door peter1977
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat ik het nu pas zie, maar misschien heb je er nog wat aan. Normaal werkt het het best met een lange dopsleutel vanaf de onderkant. 17 zou moeten werken, bij mij past het.

Maar ik heb het ook wel eens onderweg gedaan met gewoon een lange stang en een extra paar handen. Zie afbeelding. Wel heel voorzichtig zijn dat je de pulleys niet beschadigd. Check ook meteen je lagers als de belt er af is. Grote kans dat je die vrijwel allemaal kan vervangen als je weer thuis bent.

27-2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...