Spring naar bijdragen

ABS pomp kapot


Lacsap
 Share

Recommended Posts

Beste allen,

Gisteren probeerde ik weer met de Cherokee te rijden echter was de rembekrachtiging volledig weg. 
De pomp/compressor hoorde ik ook niet meer draaien. Alles zekeringen nagegaan en toen heeft hij het nog 2 keer heel even gedaan. 

Heb al het een en ander gelezen hier op het forum over het kwetsbare systeem. De pomp hoorde ik al aanslaan bij elke keer remmen.

Kan het zijn dat deze pompen volledig de geest geven?
Of valt het ook ergens anders te zoeken, expansievaatje, elektra? 

De Jeep staat in Frankrijk dus ik moet goed zoeken naar onderdelen en kan niet van alles proberen... 

Hoor graag jullie reacties! 

 

Gr Pascal 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

XJ ABS pompen zijn zeker bij de oudere types nog al eens kapot. Bij de nieuwere gaan ze ook wel eens......

Soms is het alleen maar corrosie in een stekker ergens. Heb ja alle verbindingen al gecontroleerd, ook die op de pomp en de modulator?

Volgensmij kun je een 95er XJ met OBDII ook het ABS uitlezen op storingen.

 

 

Met een beetje geluk heeft Boris er nog een setje liggen als je toch moet vervangen. Het zijn wel dure onderdelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een Xj uit 1990. De stekkers heb ik los gehad op de pomp en ook bij dat expansievaatje of hoe heet. 

Ik moest als eerste ook denken aan een elektra probleem aangezien hij nu een paar keer af en toe ineens heeft aangeslagen.

Wel pompt hij na elke rembeurt, wat geen goed symptoon schijnt te zijn. 

Aangezien ik de Jeep gratis heb overgenomen sluit ik eerst graag wat dingen uit. 

Waar zit je modulator? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah .....een 90er, ik zag een 95er in je profiel staan.

Maar goed..... die Bendix ABSen staan niet als erg betrouwbaar bekend. De meeste mensen bouwen ze om naar conventioneel remsysteem. 

De modulator is het aluminium blok waar de pomp op zit. De ABS computer zit onder het dashboard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...