Spring naar bijdragen

ratelend geluid


Jac63
 Share

Recommended Posts

Hallo, ik ben in bezit van 98 TJ waar ik sinds kort een licht ratelend geluid hoorde bij rijden op snelweg rond 100 km.

nu word het geluid steeds harder en begint nu al bij 40 km.

heeft iemand een idee waar dit vandaan komt, ikzelf twijfel tussen voorste diff, wiellagers maar ben niet zo een techneut op dat gebied.

 

alvast bedankt voor de moeite, Jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Tja het is moeilijk te oordelen zonder het echt te horen, maar die van mij maakt ook een ratelend (of misschien eerder rammelend) geluid bij het schakelmechanisme van de tussenbak. De schakelaar voor de tussenbak heeft wat speling op het asje waarop deze beweegt.....en dat rammelt lekker tijdens het rijden.

 

Wiellagers en diff zouden eerder gaan piepen dan ratelen in mijn ervaring, net als het dubbele kruisstuk trouwens. 

 

Ik heb ook een keer gehad dat ik na lang zoeken naar de oorzaak van het ratelen erachter kwam dat het een lege spuitbus WD40 was waarvan het balletje in de bus ratelde tijdens het rijden haha. Dus mochten er nog lege spuitbussen in je auto liggen, haal die er ook even uit ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...