Spring naar bijdragen

motor verschillen


billy
 Share

Recommended Posts

Beide zijn echte Chrysler blokken. De 3.8 is inmiddels al best verouderd, ik geloof dat de basis van dit blok de 3,7L is uit de Jeep KJ maar dat kan ik mis hebben. De 3,6L is de nieuwere Pentastar motor, en zou een stukje efficiënter moeten zijn. Volgens mij zijn het beide geen slechte motoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

alle problemen die je over Jeeps hoort/leest zijn waarschijnlijk waar... 

Maar volgens mij is de Pentastar motor niet slechter dan de rest van de Jeep. Ik weet niet wat de ervaringen zijn met LPG want die zullen er nog niet heel veel rijden. Pentastar varianten zijn dun gezaaid als occassion. Eigenlijk worden er alleen nog maar diesels verkocht omdat die tot voor een jaar of 2 nog redelijk te betalen waren. Inmiddels zit onze geliefde JKU op geel kenteken ruim boven een ton... Best veel geld voor een dit mooie stukje antieke technologie...

Ik was overigens nooit een fan van diesel rijden. Mijn eerste JK had de 3.8 benzine (volgens overleveringen een Trenton Engine product, afkomstig uit Minivans en de Chrylser Pacifica), maar ik moet zeggen dat zeker in het terrein de 2.8 CRD het heel mooi doet. De 3.6L Pentastar heeft het koppel al bij een lager toerental en zal dus watmeer diesel-achtig kunnen sleuren bij lage toerentallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De keuze in 3.8 en 3.6 zit vooral in het bouwjaar met bijkomende aanschafkosten...

Ikzelf heb met de 3.8i geen problemen, enkel is hij wat futloos onder de 2000 toeren. Al heb ik hier geen last van in het terrein, enkel met echte afdalingen.
Zeker met een automaat moet je vrij snel je diff. aanpassen als je grotere banden erop zet. (rij zelf 35ers met 4.88 ipv de standaard 4.10 bij een automaat)
Anders blijft hij schakelen als je bijv. 100kmh wilt blijven rijden. Diesels hebben hier minder last van. (al hebben deze meer elektronische problemen) 
Ikzelf verder nog geen problemen gehad met de 3.8 qua motor. Hoor ook weinig klachten over de motor zelf.
Al heeft een JK zwakke punten genoeg...

3.6.... zelf geen ervaring mee. Deze zitten erin vanaf 2012, als ik het goed heb.

PS je hebt toch al eerder een JKU gehad? Diesel? (die met Rubi stickers erop..)

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Vandaag is ie er gekomen  een wat oudere 2008 jk met wel wat km op de klok

KlotKloten gekocht na 80km in noodstand weer bij de stealer waar uit bleek dat de luchtfilter zo vies was dat ie geen lucht kreeg daarna weer weg met nog een probleem onderweg wou ie bijna niet meer starten na een pitstop vandaag dus de brandstoffilter verandert ik zag dat onderhoud  niet echt was gedaan en 2x was overgeslagen de jeep starte koud  goed maar na de rit over de Autobahn starten hij niet meer goed  (echt slecht) dus brandstoffilter  (hoop ik) morgen even proberen  ik wil hem als ik tijd heb een beurt hebben  Verder joepi ik heb eindelijk  weer een jeep  

OjaOja de stealer is een Fiat dealer uit jena ik ga deze dus uit de weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Gefeliciteerd !!
Hopelijk ontstaan er niet nog meer problemen door het te kort aan onderhoud..... v/d vorige eigenaar.
Had natuurlijk nooit zo afgeleverd mogen worden, zeker niet zoiets simpels als een vol luchtfilter.
Zou direct een grote beurt laten uitvoeren, incl. vervangen van alle olie. Ook de diffs, tussen- en versnellingsbak + distributieriem.
Bouwjaar 2008, is dus een 3.8L geworden of toch richting een 2.8L diesel gegaan?

PS zou gelijk je profiel aanpassen van 2011 naar 2008... (bouwjaar)

Groet Roo en wellicht ooit tot ziens ergens in het 'veld'.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik heb nu de grote beurt gedaan en hij zag er goed uit dif en  gear alles oké ziet er goet uit voor 260000km ik moet nu voor valse lucht de diesel terugloopleiding vernieuwen hij start zeer goed bij warmte word 't starten moeilijk dus een lekke leiding en gistern eindelijk eens een Wash gegeven voor de km ziet ie er erg goed uit totaal geen deuken en binnen gewoon als nieuw mijn  2011 zag er niet eens zo goed uit en die was al mooi dus onbegrijpelijk maar ik ben erg tevreden alzoo ik nooit meer bij jena jeep handel een jeep kopen ik zet binnenkort een foto er op

bewerkt door billy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...