Spring naar bijdragen

keesg
 Share

Recommended Posts

Het volgende klusje wordt de Cruise Control. Ik verdenk de handle aan de stuurkolom. ( het is een 92 cherokee, de CC zit op de handle) Op de handle zit een schuifje waarmee je de cc aan kunt zetten en de snelheid kunt vast zetten. Voor zover ik het begrepen heb kun je met de knop op de kop van handle de snelheid verlagen.

Het schuifje staat in de ON stand en kan niet naar de OFF stand. Doorschuiven naar rechts dan hoor je de actuator tikken. Heb dus sterk het vermoeden dat die knop niet helemaal 100 punten is. Wil dit nu gaan vervangen. Zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben, Moet dan de gehele unit vervangen worden of is op een of andere manier het uiteinde van de handle te vervangen. Voor het vervangen van de gehele unit moet volgens mij het stuur eraf. Ben hier al aan begonnen alleen de twee draadgaten die je kunt gebruiken om het stuur van de as te halen is geen M8 maar een of andere inch maat.

Graag enige tips....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de CC van de 92er; check de bedrading van het handeltje in de stuurkolom. Deze zijn nogal eens kapot.

Voor de 96er, de signalen van de CC zijn canbus signalen, deze gaan via een "clockspring" om het signaal van het stuur naar de kolom te brengen. Ook een verdacht onderdeel...

gallery_937_37_268413.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het draadje ziet er idd niet helemaal top uit lijkt beschadigd daar waar het de kolom ingaat. Dooirmeten valt ook niet mee daar moet de schakelaar voor uit elkaar. Maar de schakelaar zelf is volgens mij ook geen 100 punten. Omm die kabel te komen wat moet je daar allemaal voor doen?

De kolom uit elkaar is niet zo 123 simpel.

 

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Vandaag het "nieuwe" handeltje even aangesloten. Heb deze naast me op de middenconsole gelegd toen gaan rijden. De cruise control werkt nu ten dele. ik kan de snelheid vast zetten, kan versnellen en vertragen met de CC. Er is nu 1 groot probleem als ik het rempedaal voorzichtig beroer schakelt ie nie uit. Als ik het rempedaal krachtig indruk schakelt ie ook niet uit. Sterker nog, de cc denkt, we gaan berg op en ga gas bij geven, automaat schakelt een tandje terug etc, dit is een enge situatie.

Conclusie de koppeling met de remlichtschakelaar is niet ok. Zit er voor de cc een aparte schakelaar of is dit afgetakt van de remlichten? wellicht nog andere tips om naar te kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...