Spring naar bijdragen

Automaat schakelt vreemd


Recommended Posts

Mooi, de Jeep rijdt nu heerlijk rechtuit, onderstel is met nieuwe Monroes een stuk strakker. Maar sinds een lange tijd merk ik het volgende als je rustig optrekt dan lijkt het of de bak even op en weer terugschakelt. Mij is verteld dat het een overdrive ding is wat in de bak zit. Wil ik het eruit hebben dan moet de hele bak los? Ik wil de bak volgend jaar laten flushen want mijn c.c. moet eerst aan de zuurstof na alle reparaties dus die optie is 'onderweg'. Maar is er iemand die het herkent? Als je flink optrekt lijkt het zich niet voor te doen, alleen als je relaxed wegtrekt doet-ie het.

Daarnaast nog een bandenvraagje : ik zat te dubben om er nieuwe onder te doen wegens een lange trip volgend jaar en een zeer gunstige rate € versus ZAR. Bij een bedrijf wilde men mij de Firestone Destination AT verkopen voor een lekker prijsje. Het zou 'de nieuwe Destination' zijn maar ik kan alleen deze band vinden vanaf zo ongeveer 2008/2009. Da's in mijn ogen niet 'nieuw'. Ook zijn de meningen niet al te best over deze banden. Iemand die het weet mag het zeggen....Ik kan ook info halen als ik weer terug ben in NL maar dan heb ik er niet zoveel meer aan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O en over je banden. Dat komt heel veel voor. Zo worden overjaarde banden die onderhand al tegen het uitdrogen aan zitten, boor spotprijsjes online verkocht. Zijn gewoon banden die over zijn geweest. We blijven uiteraard Hollanders die hun spullen voor een zo mooi mogelijke prijs willen hebben. Maar een band is geen motor onderdeel. Het is rubber wat door de jaren heen verslechtert. En het is je contact punt met het wegdek. Dus het gaat hier ook om veiligheid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ooit een nieuw kickdown kabel laten vervangen omdat de aansluiting, kunstof, al eens gerepareerd was en weer afbrak. Men zei toen dat er niks te stellen valt aan die kabel. Ik zal er eens naar vragen als ik terug ben in NL. Dus jij had hetzelfde issue : net of de bak op- en terugschakelt bij rustig wegrijden?

Mbt die banden, het gaat om een bedrijf dat dealer is van Firestone. Vandaar huin 'promotie'. Het gaat welliswaar om nieuwe banden maar men sprak over 'ons nuwe Firestone Destination'. Vandaar dat ik gezocht heb of de Destination is opgevolgd door een nieuw type. Net als BF Goodrich KO en KO2. die laatste zijn veel en veel beter dan de 1e uitvoering nml.(en onbetaalbaar, zelfs hier, althans voor ons). Maar daarover kan ik niks vinden op i-net. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kabel kan gesteld worden waar de buitenkabel in de beugel zit. Daar zitten ribbeltjes. En daar stel je hem. Bij de oudere modellen zat dat gewoon met een klipje wat je er zo vanaf kan halen. Bij de originele kabel van de zj is dit wat minder practisch gemaakt.

Je olie pijl van je bak was wel goed ? Meten met draaien motor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net weer terug in NL en helaas je tip niet tijdig gelezen. Omdat ik toch de bak wil laten flushen net als het koelsysteem zal ik dit de volgende ook aangeven om de afstellingen vabn de kabel even na te zien. Verder zijn alle vloeistoffen mooi op peil. Als ik terugga in mijn herinneringen mbt die auto kan het idd wel eens zo zijn dat het 'probleem' na de montage van de nieuwe kabel is begonnen. Dank voor je antwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...