Spring naar bijdragen

Lift kit advies!


Recommended Posts

Heren!

Tijd voor een mooie lift kit voor de Niner. Er zitten op dit moment 2 of 2,5" BB pucks onder, maar de veren zijn wat ingezakt dus wat daar momenteel van over is weet ik niet (iig te weinig voor mijn huidige bandenmaat). Toen ik laatst bij Mike was, was het eerste wat hij vroeg "heb je hem verlaagd?" :ohmy::ohmy::lol:

Goed, mijn bandenmaat is 265/70/R16. Ik wil niet groter gaan dan dat, misschien dat een maatje kleiner zelfs nog wat beter is (275/70). Ik wil absoluut niet te hoog gaan, 4,5" leek mij een mooie lift, zoals die van Iron Rock: http://www.ironrockoffroad.com/10542.html (maar dan met 4,5" veren). Offroad wordt er bijna niet mee gereden, dus hij moet rijden als een lifted Cadillac. Nu sprak ik met een Niner specialist in de US, en hij zei dat een mooie 3" short arm kit ook perfect zou zijn voor mijn bandenmaat. 

Long arms zouden beter moeten zijn voor de rijeigenschappen on road denk ik zo. Ik wil er niet al teveel gedoe mee, zoals assen moeten verlengen. Wat zouden jullie adviseren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.asp-eberle.com/konakart/SelectProd.do?prodId=104086&manufacturer=08+Grand+Cherokee+ZJ+%2F+ZG&category=06+Grand+Cherokee+ZJ&name=Super+Flex+Short+Arm+Kit+%2B4%2C5%22+%3D+115mm+with+ProComp+Gas+Shocks&model=RE8000ECP

Deze heb ik onder mijn niner geplaatst. Shortarm 4,5". Voor de beeldvorming de banden zijn BF Goodrich MT KM2 265/75*16. De auto is in totaliteit ruimt 15 cm hoger dan standaard. Geen aanpassingen van aandrijving etc nodig. Uiteraard wel langere remleidingen.....

Longarm schijnt op de weg beter te rijden, maar ik heb geen klagen, rijdt bijna net zo slecht als voor de verhoging :D

 

WP_20160117_10_42_27_Pro.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft 3 of 3,5 inch korte armen van een goede kwaliteit, dat is voor jouw gebruik prima.

Long arms is voor veel flex, dus off road gebruik en voor lifts die hoger zijn dan 3,5 inch omdat dan de hoek van de draagarmen te stijl wordt.

Goede flex joints is voor jou ook niet nodig omdat je toch nooit zonder stabi zult rijden!  Kortom hier geldt het KISS principe.

Siert.

Ps, koop goede schokbrekers!!! Bilstein, Koni, OME, fox oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Bedankt voor het meedenken heren. Leveranciers in Europa kunnen helaas niet tippen aan het aanbod in de US, zowel qua aanbod/kwaliteit maar al helemaal niet qua prijs.

Nu mijn huidige schokdempers echt aan vervanging toe zijn (Rancho's, pas 3/4 jaar oud maar niet geschikt voor een lift, denk daarom eerder versleten), en de veren met de dag inzakken gisteren maar een liftkit besteld in de US! 3,5" Premium lift kit van IRO, short arms, met 4 adjustable arms en Bilstein schokdempers. Stuurdempertje ook besteld en 4 spring isolaters van Mopar zelf. Misschien doe ik er nog zo'n 3/4" spacer bovenop, is toch weer zo'n 2 cm.

Kan niet wachten tot ik alles binnen heb, duurt helaas nog wel wat weken -_-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...