Spring naar bijdragen

onderblok zj...wj


Recommended Posts

Ja die man van MRV waar ik het blok gekocht heb. Zij mij dat de bevestigings punten van de motor steunen gewoon het zelfde waren. Dat wist hij zeker. Mocht het niet gaan, dan kreeg ik mijn geld wel terug. Maar heb voor zo'n leuke prijs een splinternieuw origineel blok kunnen kopen, daar kan ik een blok nog niet bijna voor laten reviseren 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Op 24-2-2016 om 7:38 AM zei jeep40:

waarom dan niet een kompleet nieuw blok met kop en al gekocht 

Hoe vaak kom jij een (nieuw) blok tegen ?
Een origineel fabrieksnieuw blok wat nog nooit heeft gedraaid ?

Echt zo mooi dat mensen over de hele wereld (van alles wat ik er over kon vinden) zeggen dat het niet mogelijk is of past...
En dan beweren uit ervaring te spreken.
Want ik ben tegen alle adviezen in gegaan blijkbaar.
Zelfs op Amerikaanse forums werd verteld dat het niet mogelijk was.

Een WJ blok zou niet passen in een ZJ.
Laat staan een WJ onder blok met een ZJ cilinder kop en ontsteking.

Dat zou blijkbaar niet eens lopen.

Wel apart dat het mij dan toch gelukt is.
Met succes, haha.

Heb er ook een WJ inlaat spruitstuk op zitten waarvan ik de poorten ook heb gematched.

Het WJ onderblok heeft gewoon verschillende opwaarderingen ten opzichte van een ZJ blok.
Maar bij de WJ kop zijn de poorten weer een stuk kleiner vanwege nieuwe emissie regels blijkbaar.
Dus eigenlijk zou een ZJ kop op een WJ blok een super combi moeten zijn.

EN DAT IS HET OOK.
Want jeetje wat heeft hij nu een power.
Bij half gas trek hij onderhand al net zo hard als het oude ZJ blok bij het pedaal volledig ingedrukt.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 hours ago, Ivo said:

Wat ik nu interessant vind is als je met ons deelt welke aanpassingen je eventueel hebt moeten doen om het geheel passend te krijgen.

Jij zegt het, ik dacht het......

 

Ik heb me al vanaf het begin van deze discussie verbaasd over de vaagheid van de gegeven informatie.

Geen partnummers, geen foto's, geen details, helemaal niets...... 

Nu zal ik niet snel een 6 cyl. kopen, maar voor het forum vind ik dat jammer. Een forum is geven en nemen. Op een forum vind je info die je zoekt, kun je vragen stellen als de info die je zoekt er nog niet is en info pro-actief delen als je info hebt die anderen nog niet hebben.

Dat laatste schijnt hier aan de hand te zijn, maar er wordt niets gedeeld.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op Wednesday, June 22, 2016 om 8:59 AM zei Vette73:

Jij zegt het, ik dacht het......

 

Ik heb me al vanaf het begin van deze discussie verbaasd over de vaagheid van de gegeven informatie.

Geen partnummers, geen foto's, geen details, helemaal niets...... 

Nu zal ik niet snel een 6 cyl. kopen, maar voor het forum vind ik dat jammer. Een forum is geven en nemen. Op een forum vind je info die je zoekt, kun je vragen stellen als de info die je zoekt er nog niet is en info pro-actief delen als je info hebt die anderen nog niet hebben.

Dat laatste schijnt hier aan de hand te zijn, maar er wordt niets gedeeld.......

Wat hier aan de hand is ?

Heb je mss ook de antwoorden gelezen die ik kreeg toen ik hier vroeg of het mogelijk wad een ZJ kop op een WJ blok te plaarsen ?

Kreeg alleen te horen wat niet werkte en paste.

Maar waarom het niet zou werken kreeg ik ook geen uitleg over.

En dat mijn vraag om te beginnen al vaag gevonden werd, snap ik niet.

Gaf toch duidelijk aan wat ik van plan was. En de vraag of het überhaupt mogelijk zou zijn.

Was dus totaal niks opgeschoten met de (informatie) die ik kreeg op mijn vraag.

Waarop ik zelf maar gewoon aan de gang ben gegaan 

En wat betreft  de foto's en part nummers ?

Krijg het nog steeds niet voor elkaar om foto's op dit forum plaatsen. Anders zou ik dat best willen doen.

En onderdeel nummers heb ik eigenlijk niet. 

Omdat alles om het passend te maken, je zelf moet maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op Monday, June 20, 2016 om 0:57 PM zei jeep40:

nou gefeliciteerd met deze uitvinding ,maar deze info had ik je zo ook wel kunnen vertellen . succes verder met de auto en geniet ervan 

Welke info dan precies ?

Want ik stelde de vraag, waarop jij vroeg waarom ik dan niet een compleet blok kocht.

Maar dat was sowieso de vraag of project doelstelling niet.

Hoorde in ieder geval van niemand of het mogelijk zou zijn waar ik mee bezig was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat er een emissie verschil zit tussen de zj en de wj  . en hier is toch genoeg info over te vinden op internet . zelfs bij de presentatie van de wj is hier behoorlijk over uitgelaten dat de wj aan alle nieuwe eisen voldeed. maar verder wil ik mij er niet mee bemoeien of zo ik deed alleen een voorstel om tegen de kosten iets te doen . en ja er zijn nog steeds fabrieks nieuwe motoren te koop. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...