Spring naar bijdragen

Reparatiekosten


John
 Share

Recommended Posts

Ik rij al zo'n 10 jaar een XJ ui 98. Laat bijna alle reparaties in een Jeep garage uitvoeren. Heeft 285000 gelopen, waarvan de eerste 40000 op benzine, daarna LPG.

Met name dit jaar zijn de reparatiekosten fors opgelopen. Ik betaal nu zo'n €900 gemiddeld per jaar over de laatste 7 jaren.

Is dit redelijk of begint dit uit de hand te lopen in vergelijking met andere auto's van dezelfde leeftijd en kilometrage?

PS

Garage kondigde bij laatste bezoek aan dat het tijd gaat worden voor revisie van de cylinder(s). Dan komt er dus nog een paar duizend euroe bij aan reparatiekosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is duur?.. is eigenlijk relatief: ik heb jaren een 'dure' Mercedes gereden: altijd onderhoud laten uitvoeren en voor het standaard onderhoud was ik gemiddeld 600,- per jaar kwijt.. maarrr.. ik heb mazzel gehad: voor je het weet ben je duizenden euro's kwijt b.v. SBC pomp (verplicht rempomp) vervangen: 1500,-, setje nieuwe banden: 1000,- enz.. bij dat soort auto's kunnen de kosten heel snel hoog oplopen.

 

Bij mijn Jeep XJ uit 2000 probeer ik zoveel mogelijk zelf te sleutelen (omdat het kan en omdat het leuk is) ook om kosten te besparen.

Om de jeep zover te krijgen als hij nu is moest ik wel 2000,- investeren (koppaking vervangen, APK, keerring(en) vervangen, nieuwe remmen (klauwen, blokken, schijven) enz. De aanschaf was laag dus waren die kosten ingecalculeerd ;-)

 

Ik rij nu precies een jaar, maar nu weer een paar kosten die eraan komen.

Voordeel is wel dat ik de auto in de youngtimer regeling rijd dus kosten aftrekbaar en lagere wegenbelasting..en ik rij de auto die ik al 15 jaar wilde hebben ;-)

 

Voor zover,

Groet!

Indro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...