John Geplaatst February 7, 2016 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2016 Ik rij al zo'n 10 jaar een XJ ui 98. Laat bijna alle reparaties in een Jeep garage uitvoeren. Heeft 285000 gelopen, waarvan de eerste 40000 op benzine, daarna LPG. Met name dit jaar zijn de reparatiekosten fors opgelopen. Ik betaal nu zo'n €900 gemiddeld per jaar over de laatste 7 jaren. Is dit redelijk of begint dit uit de hand te lopen in vergelijking met andere auto's van dezelfde leeftijd en kilometrage? PS Garage kondigde bij laatste bezoek aan dat het tijd gaat worden voor revisie van de cylinder(s). Dan komt er dus nog een paar duizend euroe bij aan reparatiekosten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jofer Geplaatst February 8, 2016 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2016 Een jeep is vrij duur in onderhoud, aangezien jij alles laat doen zit je snel aan de 900 euro per jaar. Een revisie van de motor is vrij prijzig, wat voor motor heb je en wat mankeert er aan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rene83 Geplaatst February 8, 2016 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2016 Het zal de cilinderkop wel zijn die je garage bedoeld. En als er idd 245000 op LPG is gereden en de kop nog nooit gereviseerd is zit er dat wel een keer aan te komen. De meeste auto's halen dat niet iig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 8, 2016 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2016 900 per jaar, en je laat alles bij Jeep doen? Dan denk ik dat je niet te duur uit bent. Met jou kilometers per jaar, staat je elk jaar voor een grote of kleine beurt, dan ook nog een APK erbij, plus nog wat kleinigheden, en je bent er..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John Geplaatst February 8, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2016 Heren, bedankt! Mijn Jeep staat zo te lezen duidelijk niet op 'instorten' dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
inny Geplaatst February 9, 2016 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2016 Wat is duur?.. is eigenlijk relatief: ik heb jaren een 'dure' Mercedes gereden: altijd onderhoud laten uitvoeren en voor het standaard onderhoud was ik gemiddeld 600,- per jaar kwijt.. maarrr.. ik heb mazzel gehad: voor je het weet ben je duizenden euro's kwijt b.v. SBC pomp (verplicht rempomp) vervangen: 1500,-, setje nieuwe banden: 1000,- enz.. bij dat soort auto's kunnen de kosten heel snel hoog oplopen. Bij mijn Jeep XJ uit 2000 probeer ik zoveel mogelijk zelf te sleutelen (omdat het kan en omdat het leuk is) ook om kosten te besparen. Om de jeep zover te krijgen als hij nu is moest ik wel 2000,- investeren (koppaking vervangen, APK, keerring(en) vervangen, nieuwe remmen (klauwen, blokken, schijven) enz. De aanschaf was laag dus waren die kosten ingecalculeerd ;-) Ik rij nu precies een jaar, maar nu weer een paar kosten die eraan komen. Voordeel is wel dat ik de auto in de youngtimer regeling rijd dus kosten aftrekbaar en lagere wegenbelasting..en ik rij de auto die ik al 15 jaar wilde hebben ;-) Voor zover, Groet! Indro Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.