Spring naar bijdragen

Garage Jeep?


rdolfijn
 Share

Recommended Posts

probeer al een paar maanden de jeep garage zover te krijgen dat ze de jeep goed maken, zoals beloofd bij de verkoop.  nadeel is dat deze garage in ede is en ik in Uithoorn woon en eigenlijk dagelijks afhankelijk ben van een auto.


wordt er dus een beetje moedeloos van. mailen en bellen helpt dus niet worden beide niet beantwoord.


 


weet iemand een goede en betrouwbare jeep garage in de buurt van Uithoorn ??


Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 10-2-2016 at 6:00 PM, tjsxj said:

Super, doe hem de groeten van mij 

 

Gr Ton Jansen

Dat vond hij heel fijn Ton

heb de jeep zaterdag weer opgehaald, hij heeft niet kunnen vinden waarom hij slecht op benzine rijdt, mijn vermoede dat de kruisjes voor speling hadden is niet zo en hij weet nu wat voor uitlaat eronder moet.

echter op weg naar huis was het probleem met uitvallen terug, ondanks de nieuwe bobine. heb de jeep onderweg achter moeten laten.

hij haalt hem op en gaat verder kijken, zodra hij een gaatje heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

tussen zijn normale klussen door heeft hij de cherokee toch weer kunnen fixen. was niet makkelijk uiteindelijk een uitgelubberde stekker en een dodepunt censor die het niet lopen veroorzaakten. Ook heeft hij het niet rijden op benzine opgelost met het vervangen van de benzine pomp die dus gewoon niet genoeg druk gaf.

ook mijn lekkende uitlaat is vervangen door een trust, op mijn verzoek, zit er ook netjes onder alleen maakt hij binnen wel erg veel lawaai (meer dan buiten) dus daar moet ik nog iets op verzinnen. messman had zijn opdracht netjes uitgevoerd.

ben dus erg tevreden 

bedankt Ton voor de tip

bewerkt door rdolfijn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Laat me raden, die in ede is jeep-mechanics...

 

Mijn '96er (2.5, benzine/lpg) heeft op dit moment ook een probleem waar mn garage niet echt uit komt, omdat het probleem zich pas na lange tijd rijden voor doet. loopt dan stationair niet meer en zakt compleet in (zowel benzine als lpg). lastige is dus ook voor hem dit te zoeken vanwege dat het zich pas voor doet na enige tijd rijden (en daarna is er dus niet meer mee te rijden, tot bv de volgende dag).

Kleppen zijn gereviseerd, nieuwe koppakkingen, nieuwe bougiekabels/rotorkop, gashuis gereinigd, nieuwe accu. lamdasensor (voor de katalysator) gaf een error tentijde van het euvel schijnbaar, maar die was helaas niet op voorraad en een week levertijd, maar ook ontkoppeld blijft het euvel zich voor doen.

Weet je nog precies welke stekker(s) er vervangen waren en welke sensor? en wat de symptomen waren van het euvel bij jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja die jeep-mechanics in ede    grrrrrrrrr

bij mijn probleem jeep die er plotseling mee op hield was het eerst de bobine, daarna was het ook nog de krukas positie sensor. was idd geen verschil tussen benzine of gas. bougiekabels, rotor en kap had ik toen ook al vernieuwd. 

4x4mesman had de krukas positie sensor gevonden de anwb de bobine. de anwb bobine heb ik zelf vervangen voor de orginele en toen reed de jeep weer een dikke week (300km) goed.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krukas sensor en nokkenas sensor staan er inderdaad bekend om zulke klachten te veroorzaken. En ook zonder foutcode achter te laten. Door warmte functioneren ze minder, of houden er zelfs geheel mee op. Na afkoelen werkt het vaak weer. Dit zelfde kan ook bij de bobine optreden als deze ouder is, maar je geeft zelf al aan dat deze vervangen is.

Krukas sensor zit op het vliegwiel huis (boven links), nokken as sensor onder de rotor (verdelerkap)

 

Oja, nog een vraag...... je brandstofdruk is wel goed als het probleem optreed?

 

 

Krukas sensor CPS

gallery_1277_11_30464.jpg

Crankshaft_Position_Sensor_diagram.jpg

 

 

 

Nokkenas sensors

gallery_1277_11_90638.jpg

 

 

HO_Sync_Pulse_Generator.gif

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...