Jump to content
Sign in to follow this  
steven

Eerste Start Edelbrock Injectie Probleem

Recommended Posts

We hebben onlangs op de chevy 350 in mijn cj7 een edelbrock injectiekit gestoken met een externe sump. Is op zich een mooi systeem waarbij een tablet inbegrepen is. Alle waarden zijn goed, motor krijgt benzine. Probleem is dat de motor ongeveer 1 (max 2 sec) aanslaat en daarna weer stilvalt. We vermoeden dat de ontsteking op de een of andere manier wegvalt. In de handleiding hebben ze het erover om een msd module met hall effect bij te plaatsen. Heeft er iemand suggesties of ervaring hiermee?

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk krijgt je injectiesysteem geen of een slecht tacho signaal. Bij het starten kijkt het systeem daar niet naar, maar daarna wel. Zonder signaal geen inspuiting, dus afslaan. Waar heb je de draad voor dat signaal op aangesloten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reactie.  Draad zit op de voorziene aansluiting op de verdeler.  Ondertussen wat verder ingelezen.  

Heb een msd module 83647 besteld.  Zou blijkbaar een veel voorkomend probleem zijn.  Partnr stond zelfs in de handleiding van edelbrock vermeld....  

Ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een update. 

Na de montage van de msd liep de motor maar nog niet 100%

Bleek dat na de montage van de injectie kit de verdeler te weinig stroom kreeg.

Ondertussen loopt de motor goed.  Mijn mechanische benzinepomp moet nog vervangen worden en dan kan de cj terug het terrein in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ondertussen zijn wel al bijna een jaar verder en hebben we al de nodige kms gereden.

De externe sump gaf in het begin nog wat kleine problemen.  Bouwde teveel druk op door een (fabricage)fout met de vlotter.  Dit is inmiddels opgelost.

De jeep is nu een plezier om mee te rijden. start altijd vlot.  Heeft ook een pak meer vermogen nu.

Alle waardes van de blok zijn af te lezen op een tablet die je aan het voorraam kunt monteren.

Ik moet toegeven dat ik jaren getwijfeld heb om over te schakelen naar injectie.  (veel vrienden die er problemen mee hebben).

Had het wellicht toch eerder moeten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet bekennen dat ik mensen hier altijd aanraad om direct naar een Chevy injectieblok te gaan omdat ik de kosten van de ombouw wel erg hoog vind. Een klant is toch zeker 2000 euro kwijt voor een nette ombouw.

Bovendien, ook jij maakt toch weer mee dat er fabricage fouten zijn of andere onvolkomenheden waardoor het toch weer geen plug and play is. Een klant verwacht dat terecht wel.

Neemt niet weg dat het een hele verbetering is als het eenmaal werkt!

Veel rijplezier, Siert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×