Spring naar bijdragen

No Big Deal Tj 1998


Big Bad Black
 Share

Recommended Posts

Hier maar even een topic aangemaakt. Zit ik in de verkeerde ladekast van het forum dan verneem ik dat graag. 

 

Na aanschaf (nog ophalen) van de TJ gelijk op het net speuren naar leuke mods, verfraaiingen, praktisch, prinsessen shit etc.

 

What to do (stiekum ook een geheugensteuntje voor mij):

  1. De voorstoelen zijn met zwart skai bekleed. Zit er fraai uit, het zijn ook meer kuipjes dan standaard en zitten prima. Blijvertjes dus. Alleen de achterbank is nog gewoon standaard stof. Daar ga ik dan ook een omtrek voor scoren. Mooie van Bestop gezien. Zwart skai, na montage kijken of het een beetje smoelt;
  2. Ik wil graag een groot wiel op de achterkant. De wielcover is fraai en netjes. Maar het mag iets bruter. Dus zoek ik een bumpermount voor een groot wiel;
  3. De spiegels zitten nu op de deur, ik ga rustig zoeken naar een mounts voor op de A-stijlen. Zodat in de zomer, wanneer de deuren de loods ingaan, de spiegels wel aanwezig zijn. Schijnt nogal praktisch te zijn op de weg ;)
  4. Ms zoeken naar halve deurtjes voor in de zomer;
  5. De wielen kunnen mij niet zo bekoren. Ik zoek dan ook een 2e set. Ik laat de huidige zwart poedercoaten en dat wordt dan een terreinset met bijhorende banden (yep, wij gaan terrein rijden, eerst een training natuurlijk);
  6. Aanschaffen van een bikinitop voor in de zomer;
  7. Van Tuffy wat opbergboxen aanschaffen voor onderweg;
  8. US achter/knipperlicht is de wens (omdat deze helemaal rood zijn en ik dat mooier vind), kijken of dat gaat. Moet gewoon een OEM unit zijn, dus geen fancy LED gedoe (zeg ik nu);
  9. Verder wat plastic delen aan de buitenzijde weer opfrissen (lees: met zwarte spuitbus aan de slag) zodat al het zwart ook weer zwart is.

De TJ heeft een trekhaak, alleen de elektronische delen moeten nog gemonteerd worden. Want van de zomer willen wij met het gezin (en caravan, voor het eerst van mijn leven :frusty: ) richting het zuiden rijden.

 

Als jullie tips hebben (waar te koop, een volle schuur met leuke zooi) of suggesties van andere leuke zaken dan verneem ik dat natuurlijk heul graag.

post-17181-0-52219900-1452595543_thumb.j

post-17181-0-69330500-1452595552_thumb.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Inmiddels ruim 3500 km verder. Ik had hier veel eerder aan moeten beginnen, wat leuk is dit. Heb nagenoeg alleen maar open gereden, tenzij het regende. De softtop staat ook veel beter op de auto dan de hardtop. En top down, tja, dat is zoals het eigenlijk hoort. Kortom, ik geniet met volle teugen.

Eerste garagebezoek ook achter de rug. Het dif maakte bij warm gereden auto knarsende onheilspellende geluiden bij wegrijden en stuuruitslag. Dat is niet de bedoeling. Siert gecontact, maar hij genoot van een aantal dagen verlof. Uitgeweken naar 4x4 Haaglanden. Prima geholpen aldaar. Difolie was pikzwart en waterdun, daar moest een ander sapje in. Of het ouderdom was of verkeerde olie is mij niet bekend. 4x4 vermoed laatste, maar dat maakt nou toch geen snars uit, de auto is weer zonder knarsend geluid.

Verder nog een zwarte achterbankhoes gemonteerd via Jeepparts. Staat wat beter bij de voortreffelijk zittende zwarte kuipstoelen.

Ook een duster (hier gekocht) is onderweg vanuit het gezellige België. Dat is dan weer grappig als er toch niemand achterin zit. Staat nog wat stoerder als je open rijdt, tenminste, dat vind ik.

Komend onderhoud is koppeling/druklager. Even voor sparen, schijnt een kostbaar grapje te zijn.

Komend weekend naar Oss. Off roadtraining met 4WD. Avond ervoor slapen en eten met Meriam (mijn lieftallige wederhelft) in het pittoreske Oss om de volgende dag onderricht te krijgen in het off raodrijden. Ik kijk er naar uit.

Sjikita een mail gestuurd voor een tirecarrier achter (na vervangen koppeling/druklager). En dan weer sparen voor 5 zwarte 10x15 velgen. De huidige kunnen mij niet bekoren, die zal ik dan t.z.t. zonder banden aanbieden.

Overigens erg tevreden over 4x4. Moest motorolie bijgevuld worden en dat hebben zij gewoon even aangegeven. Tig garages zouden dat gelijk bijvullen en € 20,00 voor rekenen. Ik vind dat opvallend netjes.

2016-04-12_13.49.25.jpg

2016-04-12_13.49.31.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Op dit moment ruim 7000 km gereden met mijn nieuwe vriend. Er staat een Mini Clubman van januari voor de deur en ik moet zeggen vaker de Jeep te pakken omdat ik dat gewoon een feestje vind.

Inmiddels wat zaken laten fixen. De toeter is vervangen, vreselijk geluid van de oude, leek wel een astmatische zeehoorn tijdens een verkoudheid. Kortom, niemand hoorde mij. Ook koppelingsplaat en drukgroep vervangen en lier (Warn XD9000) gemonteerd. Kentekenplaat is reeds geplaatst. Die was wat beroerd zichtbaar ;-)

De auto schakelt weer prima en soepel. Het rijden bevalt nog altijd erg goed. Ga wel Rugged Ridge stoelhoezen bestellen. Ik rijd met bikinitop en er valt geregeld water op mijn benen tijdens het rijden en op de stoel bij stilstand.

 

2016-06-10 13.08.50.jpg

2016-06-10 13.08.46.jpg

2016-06-10 13.08.56.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...