Spring naar bijdragen

Snerpend Geluid Uit Dashboard Xj


ARS
 Share

Recommended Posts

Heb de XJ nu een 14 maanden en ga me steeds meer irriteren aan een snerpend geluid afkomstig uit het dashboard.

 

Geluid doet zich voor bij veel winddruk tegen de rijrichting; tegemoet komende vrachtwagen, doortrekken naar hogere snelheid en voornamelijk als het hard waait.

Als ik het analyseer komt het door winddruk via het rooster tussen motorkap en voorraam, geluid ontstaat in het interieur voornamelijk uit het midden van het dashboard. 

Stand van de blower heeft er geen invloed op, geloof ook niet dat het van de blower komt (lager)

 

Het lijkt erop dat er in het kachelhuis, en de daaruit komende kanalen iets vibreert door luchtstroom, dit kan bij hevige wind een bijna continue snerpend geluid geven. Niet op de achtergrond maar nadrukkelijk aanwezig.

 

Heb het dashboard al een keer behoorlijk ver gedemonteerd, maar niets kunnen vinden. Iemand gelijke ervaring?

 

Gaat om een 1999 Cherokee XJ 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je er ook last van als de kachelventilator uit zet?

bij mij merkte ik gister dat er een scherp snerpend geluid bij het dashboard hoorbaar was. kachelmotor dus.

 

let op, niet alleen laagste stand maar ook de bovenste schuif helemaal naar links op off. anders hoor je het nog (in mijn geval)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...