Spring naar bijdragen

Nieuwe Dynamo Laadt Niet Bij.


Recommended Posts

xj606121.gif

 

 

 

 

 

Hulpspoel zit in de dynamo, hier in dit schema tussen aansluiting 1 en 2. Hier moet een door de PCM gecontroleerde spanning op staan, anders gaat de dynamo geen laadstroom leveren. 

 

Al een multimeter er op gehad?

Ik had even niet goed opgelet... bij jou loopt ie dus wel via de pcm. Ik ging er even vanuit dat er een door het contactslot geschakelde spanning op zat. Om uit te sluiten dat het aan de pcm of auto shut down relais ligt kun je natuurlijk wel een rechtstreekse spanning op die aansluiting zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had even niet goed opgelet... bij jou loopt ie dus wel via de pcm. Ik ging er even vanuit dat er een door het contactslot geschakelde spanning op zat. Om uit te sluiten dat het aan de pcm of auto shut down relais ligt kun je natuurlijk wel een rechtstreekse spanning op die aansluiting zetten.

zit tie aan de achterkant van de dynamo? de 2 middelste? daar staat namelijk 12 volt op .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit schema is niet zoals het exact in jou XJ zit, maar om even duidelijk te maken hoe het met die veldspoel zit. Van een 92er kon ik zo gauw geen schema vinden, de aansturing van de veldspoel kan dus in jou geval anders zijn.....

 

Wel heb ik een documentje hoe de dynamo circuits te testen bij een 93er, wellicht help dit je op weg.

ALTERNAT.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit schema is niet zoals het exact in jou XJ zit, maar om even duidelijk te maken hoe het met die veldspoel zit. Van een 92er kon ik zo gauw geen schema vinden, de aansturing van de veldspoel kan dus in jou geval anders zijn.....

 

Wel heb ik een documentje hoe de dynamo circuits te testen bij een 93er, wellicht help dit je op weg.

Oke dank jewel. dus als ik het schema goed lees, zijn 2 field terminals en daar moet 12 volt op staan? ik ga even kijken of dat zo is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...