Spring naar bijdragen

Commander '06 Storing Elektronisch Gaspedaal


Recommended Posts

Jeep Commander 2006

 

Na ca 50km rijden begon gister mijn lampje te branden van het elektronisch gaspedaal.

 

contact aan en uit, en het lampje ging daarna knipperen.

 

Na ca 5 minuten de motor uit gehad te hebben en daarna weer starten was het lampje weg.

 

Doorgereden naar de dealer, even uitlezen (Purmerend) en daar was de melding uit het systeem weg..

 

De monteur friemelde wat aan het pedaal, ook even op en neer met de verstelling van de hoek, en ja daar knipperde hij weer..

 

Kortom, er zit inderdaad een storing..

 

Nu wil de dealer er een compleet nieuw pedaal in zetten TWV 350,- exclusief uurloon... :wacko:

 

Echter geloof ik ook dat dat de meest makkelijke optie is..

 

Is er iemand die hier ergens ervaring mee heeft, of dit probleem erkend..

 

Of toevallig weet waar ik de oplossing zou kunnen vinden..

 

(ik heb overigens de storingslijst uitgeprint mee gekregen wanneer de storing actief was) mocht iemand iets aan dat nummer of uitleg hebben, dan zal ik dat hier onder even posten. ik heb de lijst nu niet bij de hand.

 

Alvast bedankt.

 

Mvg Roelof

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de spanning op het electronisch pedaal niet goed is, gaat de stuurmodule kaduuk draaien

 

Grote kans dat er oxidatie zit in de stekkerblokken van- en naar de module en het pedaal.

 

Alles losmaken en goed inspuiten met WD-40

 

dikke kans dat het opgelost is.

 

Als dit niet zou helpen, heb je kans dat je bij de pechvogels zit waar het 'wiring harnas', hoe zeg je dat in het nl... ? euh... de draadhoes of zo, defect is.

 

Commanders staan er voor bekend dat deze 'kabelboom' naar de module durft in kortsluiting gaan inwendig...

 

Check maar eerst eens alle stekkerverbindingen en friemel maar eens goed aan die kabels vooraleer die dure module te vervangen....

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...