Spring naar bijdragen

Schijfremmen Amc20


wimbo
 Share

Recommended Posts

wim, met de achtersteremklauwen van een golf en schijven van een niva kun je starten.

Om die remklauw kun je vrij makkelijk je handremkabel aansluiten.

Je hebt dan enkel nog een beugel nodig om de klauw aan de as te bevestigen.

Ik heb een aantal fotos van de ombouw en van de beugel.  Zal ze je eens mailen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wim, persoonlijk vind ik de Golf achter klauwen veel te klein voor een Jeep. Ga maar na, 1000 kg met banden van 60 cm hoog versus minstens 1500 kg met banden van zeker 85 cm......

Bas (shikita) leverde leuke pasplaten voor de AMC20. Zelf ben ik een fan van Opel Vectra voor-remklauwen met dan een hydraulische handrem.

succes, Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, zoveel jeepers zoveel meningen.

 

Ik heb zelf een jaar of 5 met golf 4 remklauwen in combinatie met suzukischijven rond gereden.  Nee, het remt inderdaad niet hard, bij de APK was het altijd met de hakken over de sloot.

 

2 jaar geleden opnieuw de handrem onder handen genomen, deze keer wel voor een hydraulische handrem gekozen, wederom weer de suzukischijven nu in combinatie met voorklauwen van een Ford Ka. 

De remkrachtverdeler heb ik er ook tussenuit gehaald , bij beide assen enkel een T-stuk.

 

Hoofdremcilinder en booster komen van een Grand Cherokee, het standaard hoofdremcilinder geeft te weinig volume om achter de cilinders te vullen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...