Spring naar bijdragen

Automaatbak Schokt Bij Terugschakelen 3.7 Renegade


cherokee'94
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeepers,

 

De laatste tijd schokt mijn automaat behoorlijk hard bij het terugschakelen. Het is voornamelijk bij het afremmen voor een bocht dat ie met een harde bonk terugschakeld van de 3e naar 2e versnelling. Bij optrekken naar de 100 als ik bijvoorbeeld de snelweg op ga doet ie het niet, dan schakelt ie keurig door. Maar als ik bijv. de kick down gebruik en hij dus terug moet schakelen doet ie het ook. 

 

Gisteren op de terugweg vanuit Groningen naar Brabant wilde ik hem op de cruise control zetten en ik had hem net een half minuutje aan en toen ging er een enorm harde klap door de bak toen ie (volgens mij) moest terug schaken. Heb de CC maar uitgezet omdat ik bang was ergens 200 km van huis te stranden, maar weet nu wel zeker dat het niet goed zit.

 

Voordat ik honderden euros kwijt ben aan garage kosten zou ik graag hier wat meningen, tips of advies krijgen. Iemand hier al ervaring mee? Is het een kwestie van laten spoelen misschien? Heb gelezen dat dit wel eens helpt maar nog geen ervaring mee. Zijn er nog meer zaken waar dit door kan komen?

 

Het is de 3.7 lt uit 2003, met inmiddels 182.000 km op de teller

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...