Spring naar bijdragen

Dimlichten Gaan Spontaan Branden


Recommended Posts

Hallo,

 

heb getracht mijn probleem in de fora te vinden maar helaas,

 

Heb het volgende probleem : auto (commander) staat voor de deur rustig en stil te zijn. echter plotseling gaan de dimlichten voor en achter branden. ik kan deze niet uitzetten.

Motor gestart om te zien of de accu nog voldoende stroom had om te starten.

dit lukte prima. lampen nog steeds niet uit te zetten, sleutel omgedraaid en uit het contactslot gehaald, alleen bleef nu de motor ook lopen. Accu klemmen losgehaald-- geen resultaat-motor blijft lopen en ik kan zonder contact gewoon naar voor en naar achter rijden.

na veel dingen proberen de deur geopend en de motor viel stil.

Als ik de accu opnieuw aansluit gaan de lampen weer branden.

Dit is eerder gebeurd deze week en garage heeft een nieuw relais geplaatst en het probleem leek over te zijn.

vandaag 80 km gereden en hem voor de deur neer gezet.

hij heeft zes uur sti gestaan dus verhitting oid zal het niet geweest zijn.

 

Iemand een idee van wat dit zou kunnen zijn ? en hoe het te verhelpen ?

 

mvg

martinm3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al de schakelaar aan de stuurkolom gecontroleerd ?

 

Ik heb ooit dit probleem eens gehad met een ford orion van mijn vrouw....  's nachts begonnen plots de dimlichten te branden, en dit kwam door een spontaan contact in de stuurkolomschakelaar...

 

pittig detail:  die auto is op dat moment daardoor ten gevolge van oververhitting in de schakelaar ook uitgefikt...  Belt er daar om 03:00 uur iemand aan de deur... "mijnheer uw auto staat in brand"...  Ik vlieg als een gek in pyama naar buiten, en daar staat de orion lekker te fikken, met de lichten volle bak aan....   Heb hem nog kunnen blussen, maar de schade binnenin was enorm.  Bij nader onderzoek heb ik vastgesteld dat de schakelblok aan het stuur de brand veroorzaakt had.

 

Dus ja, je weet maar nooit, ik zou het toch even controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

probleem heeft zichzelf waarschijnlijk opgelost.

 

:no:

 

*herinnert zich de PT Cruiser van mams, die niet zo goed tegen hitte kon en elk zomer een hoop ellende gaf, foutmeldingen, uitvallen, niet meer willen starten etc etc. Van alles aan gedaan en vervangen, maar elk jaar loste het probleem zichzelf op als de warme dagen over waren  :lol: Bleek uiteindelijk (naar alle waarschijnlijkheid, even wachten tot de komende zomer) de PCM te zijn  :unsure:* Zichzelf oplossende problemen geloof ik niet meer zo in  :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordat ik mijn commander kocht, mezelf enorm veel laten inlezen over betreffende auto, ik kwam vaker verhalen tegen over dergelijke merkwaardige storingen. Meestal was het verholpen na de Recall uitvoering van het contactslot. Het contactslot gaf naar sommige punten een spanning door. waardoor diverse onderdelen van de auto een eigen leven gingen leiden. Mijn vraag dus, is de recall van het slot al uitgevoerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...