Spring naar bijdragen

102 Competition


jofer
 Share

Recommended Posts

Heeft iemand ervaring met deze brandstof?

Motoren met een hoop vermogen schijnen er beter door te lopen.

Voor de 5.9 zal het geen probleem zijn want jeep adviseert een hoog octaangehalte.

Ik vraag me alleen wel af of je het echt merkt qua vermogen en of de motor er rustiger op loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Michel jij hebt wel verstand van high performance zo te lezen.

Ik vind mijn 5.9 niet helemaal lekker lopen en het verbruik is iets hoger dan nodig denk ik, 1 op 4,5.

Stationair hoor en zie ik misfire's dus ik wil de ontsteking vervangen.

In mijn BMW heb ik high performance bougies gemonteerd en ik merk duidelijk verschil dus die ga ik ook in de jeep zetten maar ik wil ook de kabels en verdeler vervangen.

Nou heb ik best wel ervaring met motor revisies maar ik heb totaal geen verstand van high performance.

Wat voor ontsteking is het beste, merk en type?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Masis deze BMW levert origineel 333pk aan de krukas en levert er nu 347.9 aan de krukas. Ze meten het vermogen aan de wielen en dan berekend de computer aan de hand van bepaalde vaste gegevens / formules zoals voorwielaandrijving, achterwielaandrijving, automaat, handbak enzovoort wat het vermogen aan de krukas omgerekend is.

Ah zo, duidelijk thanks!

 

Michel jij hebt wel verstand van high performance zo te lezen.

Ik vind mijn 5.9 niet helemaal lekker lopen en het verbruik is iets hoger dan nodig denk ik, 1 op 4,5.

Stationair hoor en zie ik misfire's dus ik wil de ontsteking vervangen.

In mijn BMW heb ik high performance bougies gemonteerd en ik merk duidelijk verschil dus die ga ik ook in de jeep zetten maar ik wil ook de kabels en verdeler vervangen.

Nou heb ik best wel ervaring met motor revisies maar ik heb totaal geen verstand van high performance.

Wat voor ontsteking is het beste, merk en type?

 

1 op 4,5 op gas? Ik ben al blij met 1 op 3,5. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah zo, duidelijk thanks!

 

 

1 op 4,5 op gas? Ik ben al blij met 1 op 3,5. :unsure:

Echt waar? Mijn 5.2 deed 1 op 7 op gas, nadat ik grotere MT banden had gemonteerd ging hij 1 op 6 gebruiken.

Het gaat mij niet om het geld maar een een iets grotere actieradius zou wel fijn zijn.

Die misfire's vind ik wel irritant, dus de ontsteking ga ik alsnog vervangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe hoger het octaan getal (of was het gehalte, ben het ff kwijt op de vroege morgen :-) ) hoe hoger de klopvastheid van de benzine. Zoals al gezegd heeft alleen nut als je de compressie gaat verhogen door andere zuigers, koppen bewerken, grotere injectoren andere nokkenassen of een turbo of compressor gaat monteren. Waarbij gezegd moet worden dat LPG een nog hogere klopvastheid heeft dan 102 octaan en je op gas een nog hogere compressie en meer vermogen kunt halen, zo ook op E85 maar dan gaat het verbruik in beidde gevallen nog drastischer omhoog (20-30%). Daarbij ga je dus helemaal niets van het verbruik merken want al die aanpassingen vragen simpelweg om meer brandstof die geinjecteerd moet worden dus je originele brandstofverbruik gaat altijd omhoog. Tunen om de motor zuiniger te laten lopen en meer vermogen sluit elkaar zowat altijd 100% uit. Wat ze bij diesels doen waarbij ze minder verbruik en meer vermogen claimen geen idee, volgens mij schroeven ze enerzijds de turbodruk gewoon op en anderzijds minder brandstof of de moter dat lekker vind!?

 

Je tuned een motor als je het goed doet op een bepaalde brandstof en merkt dan wel performance verschil tussen de verschillende brandstoffen en iets in het verbruik als het goed geregeld is, op bijvoorbeeld euro95 (als je die nog kunt gebruiken na een flinke tuning) zal dan nog meer brandstof gebruikt worden dan op euro 98 of 102 maar dat gaat in ordes van grote hooguit van 1 op 3,5 naar 1 op 4 met kans op motorschade door pingelen. In een standaard motor is het verbruik helemaal niet te meten op de inhoud van je portomonee na, je zult het misschien wel wat merken in soepelheid afhankelijk van de staat van de moter, maar niet in verbruik, standaard motor heeft het ook helemaal niet nodig en gebruikt de helft van wat er in duurdere benzine zit niet.

 

Als je het verbruik naar beneden wil brengen/binnen de perken houden zorg dan dat je motor optimaal is verzorgd, juiste bougies, kabels, ontsteking staat goed tot en met het luchtfilter aan toe moeten in uitstekende staat zijn. Wil je nog meer dan zit het voornamelijk in je  :P  :D Rechtervoet, gewone banden, niet verhogen, lier er af. Wil je dan nog meer verbetering dan interieur eruit, de flex erin en gatenboor om zoveel mogelijk kilo's gewicht kwijt te raken  :whistle:  :whistle:  :whistle:  :whistle:  :D  :D  ;)  ;)  ;)  ;)? Als je zonder dat alles dan toch een hoger octaan gehalte wil proberen kun je beter tolueen bij de Euro 95 mengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...