JohsH Geplaatst December 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2015 Hallo mensen, Ik heb nogal veel speling in het stuurhuis. Als ik de speling wegdraai met de stelschroef dan draait het stuur (te) zwaar in de uiterste standen. Ik wil het stuurhuis uit de Nekaf verwijderen en openmaken. Kijken of er iets te verbeteren of te vernieuwen is. Ik heb de manual VTH9-1345/2 pag 224 en verder al eens doorgelezen. Het lijkt wel of alles uit elkaar valt (kogels eruit ed) op het moment dat je de stuurpen eruit neemt. Ook is het loshalen van het stuurhuis van het chassis niet eenvoudig (je kunt er bijna niet bij). Heeft er iemand tips? Bijv wat moet ik met de buis waar de stuurpen in draait, moet die eerst losgenomen worden. Kun je het stuurhuis verwijderen zonder de remcilinder los te halen ed? Ik hoor graag van de handige knutselaar!. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2015 Op de Nekaf zit een "Ross" stuurhuis. Deze is gelijk aan wat er op de early CJ5 en en de CJ3B zit.Hier meer over demontage en revisie. -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JohsH Geplaatst December 4, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2015 Dank je. Ik zal het eens rustig lezen. Maar het zal wel een klusje worden denk ik........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JohsH Geplaatst December 5, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2015 Deze film is zeer handy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JohsH Geplaatst December 27, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2015 Zo, het stuurhuis is eruit. Het linkerspatbord heb ik erafgehaald, zodat het stuurhuis incl stuurbuis zijdelings kan worden weggenomen. Het stuurhuis blijkt achteraf niet veel speling te hebben, maar ik kan nu ook de hoorn-schakelaar repareren. De meeste speling in de stuurinrichting komt uit de bell-crank (=centrale stuurarm). Het lijkt wel of de as die hierin zit, kantelt in de bevestiging. Ik had al een complete reparatie/revisieset gemonteerd een aantal jaren geleden, dus aan de lagering kan het niet liggen. Op (bij 37 sec) zie je dat de as er gewoon 'los' in zit. Volgens mij kantelt mijn as over deze speling. Heeft hier iemand ervaring mee? Hoe zou je dat kunnen oplossen....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 27, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2015 De bellcrank shaft kan inderdaad zo ver inslijten dat vervangen van de bellcranck lagers geen oplossing meer bied. De bellcranck shaft kan los vervangen worden. Bij mijn '68er CJ5 was dit ook het geval, het stuursysteem is gelijk aan de Nekaf. Volgens mij heb ik deze toen bij Wildenberg in Rhenen gekocht..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JohsH Geplaatst December 27, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2015 (bewerkt) Oke, Ik had een jaar of 4 geleden dit gehele setje vervangen. Dus de as zelf moet goed zijn. Maar ik heb de radiator eruit genomen en ik kon de bovenste moer nog 45 graden aandraaien (hij zat nl niet echt vast). De hele as kantelt als het ware een beetje in het gat. Dan kan eigenlijk alleen als het gat ovaal is, zou je zeggen. De Nekaf staan op bokjes (voorwielen vrij), morgen even kijken of ik het geheel niet te vast heb gedraaid. want ik moet nog wel kunnen sturen Wordt vervolgd. December 27, 2015 bewerkt door JohsH Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.