Spring naar bijdragen

Enorme Trillingen Bij 50 Km Van Voor As.


 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb gc van 1998.

Toen ik hem kocht had de vorige eigenaar de tussenas naar voren verwijdert.

Hier kwam ik later achter. Nu een as er weer tussen gemonteerd en nu heb ik enorm veel trillingen en dat begint bij ongeveer 50 km en hoe harder je rijdt des te erger wordt het.

Nu dacht ik dat het de voor as was die defect was. Deze vervangen maar dat was het dus niet.

Wie weet wat het nu nog kan zijn.

Ik weet het niet meer.

Gr Han

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoogstwaarschijnlijk voordifferentieel naar de klote. Revisie is dan je enige optie, best prijzig. Of een gebruikte as natuurlijk, maar dan weet je ook niet wat je koopt.

 

Ik zit in dezelfde situatie, onderdelen zijn onderweg en binnenkort wordt hij gereviseerd.

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu een as er weer tussen gemonteerd en nu heb ik enorm veel trillingen en dat begint bij ongeveer 50 km en hoe harder je rijdt des te erger wordt het.

Nu dacht ik dat het de voor as was die defect was. Deze vervangen maar dat was het dus niet.

Wat heb je nu vervangen, de vooras of de aandrijfas?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoogstwaarschijnlijk voordifferentieel naar de klote. Revisie is dan je enige optie, best prijzig. Of een gebruikte as natuurlijk, maar dan weet je ook niet wat je koopt.

 

Ik zit in dezelfde situatie, onderdelen zijn onderweg en binnenkort wordt hij gereviseerd.

Ik heb het voor diff dus al vervangen en dat was het dus niet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij zou de eerste verdachte de voorste aandrijfas zijn en niet de vooras, heb je de vooras vervangen vanwege die trillingen?

Meestal is de enige klacht op die voorassen een jankend geluid uit het diff.

Waar heb je die voorste aandrijfas vandaan, want die zat niet bij de auto neem ik aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij zou de eerste verdachte de voorste aandrijfas zijn en niet de vooras, heb je de vooras vervangen vanwege die trillingen?

Meestal is de enige klacht op die voorassen een jankend geluid uit het diff.

Waar heb je die voorste aandrijfas vandaan, want die zat niet bij de auto neem ik aan.

Ja ik heb de vooras vervangen inderdaad voor die trillingen.

De aandrijfas had een vriend van mij nog liggen en kwam onder een goed rijdende wagen vandaan.

Hij is geheel onbeschadigd en alle balans gewichten zitten er ook nog op.

bewerkt door Han
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de as van een GC is heeft die aandrijfas een dubbelkruis en zo ja, daar zou het euvel kunnen zitten

Hij heeft aan 1 kant een kruis en aan de andere zijde een schuifstuk met een rubber mof er omheen.

Die monteer je met 6 boutjes aan de Ypke van de voor as, het kruisstuk zit aan de tussenbak gemonteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dat dubbelkruis zitten twee kruisjes, maar ook een naaldlager tussenin, het is lastig deze te beoordelen op speling of andere gebreken.

Het kruis is te reviseren en de lagers te bestellen, het is iets lastiger i.v.m. het naaldlager.

Ik zou niet weten wat het anders moet zijn.

Als je een probleem in de tussenbak hebt met de slipkoppeling, zou de boel eerder gaan wringen i.p.v. trillen en als op de joke van de vooras en die van de tussenbak geen noemenswaardige speling zit kun je die ook wel uitsluiten.

Het schuifstuk van de as heeft geen op en neer speling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dat dubbelkruis zitten twee kruisjes, maar ook een naaldlager tussenin, het is lastig deze te beoordelen op speling of andere gebreken.

Het kruis is te reviseren en de lagers te bestellen, het is iets lastiger i.v.m. het naaldlager.

Ik zou niet weten wat het anders moet zijn.

Als je een probleem in de tussenbak hebt met de slipkoppeling, zou de boel eerder gaan wringen i.p.v. trillen en als op de joke van de vooras en die van de tussenbak geen noemenswaardige speling zit kun je die ook wel uitsluiten.

Het schuifstuk van de as heeft geen op en neer speling?

OK . De tussenbak wringt niet dus viscose koppeling is goed. We gaan van de week een as onder een andere goed rijden de GC vandaan halen dan weten we het direct.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even simpel samen gevat; Je had een Jeep zonder trilling, toe je de aandrijfas geplaatst had -want die was weg- had je trillingen.

Waarom zou je dan eerst in andere zaken gaan zoeken als de aandrijfas? Lijkt mij dat je het moet zoeken in de zaken die je gewijzigd hebt, dus de aandrijfas....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dat dubbelkruis zitten twee kruisjes, maar ook een naaldlager tussenin, het is lastig deze te beoordelen op speling of andere gebreken.

Het kruis is te reviseren en de lagers te bestellen, het is iets lastiger i.v.m. het naaldlager.

Ik zou niet weten wat het anders moet zijn.

Als je een probleem in de tussenbak hebt met de slipkoppeling, zou de boel eerder gaan wringen i.p.v. trillen en als op de joke van de vooras en die van de tussenbak geen noemenswaardige speling zit kun je die ook wel uitsluiten.

Het schuifstuk van de as heeft geen op en neer speling?

Wringen doet hij niet, dus de viscose koppeling is goed. De yoke heeft ook geen noemens waardige speling net als de tussen bak.

Ook het schuifstuk heeft dit niet, dat is juist zo vreemd. We gaan van de week een andere as proberen die nu nog onder een goed rijdende Jeep zit.

Wordt dus vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even simpel samen gevat; Je had een Jeep zonder trilling, toe je de aandrijfas geplaatst had -want die was weg- had je trillingen.Waarom zou je dan eerst in andere zaken gaan zoeken als de aandrijfas? Lijkt mij dat je het moet zoeken in de zaken die je gewijzigd hebt, dus de aandrijfas....[/quote

Ja dat zou je zeggen maar met het gegeven dat de as er tussen uit was gaf mij te denken dat er iets mis was met het diff.

Vandaar dat we die hebben vervangen en er van uit gaande dat de tussen as goed was.

Van de week weet ik wat het nu echt aan de hand is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt het diff vervangen, ben wel benieuwd wat je precies vervangen hebt en is de zaak wel professioneel uitgeklokt?

weet je zeker dat je dezelfde overbrengings verhouding hebt in de voor en achteras?

Siert.

Ik heb de complete voor as vervangen en die kwam onder de zelfde type gc vandaan.

Dus dat kan niet fout zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het probleem ook weer weg wanneer je de cardanas eruit haalt?

 

Mogelijke oorzaken:

- Versleten onderdelen in de cardanas

- Cardanas uit balans

- Hoeken van de CV kloppen niet

De aandrijfas is er nu weer tussen uit en de klachten zijn weer weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...