Spring naar bijdragen

Linker Voordeur Werkt Niets Meer


Recommended Posts

Van mijn gc uit 2004 werkt het elektra en de cv niet meer.

Als ik op het knopje van de afstandbediening druk gaat alles open/dicht

behalve van de linker voordeur, de spiegels ramen centrale vergrendeling

niets werkt. Is hier een centrale zekering voor?

Kabelboom lijkt in orde, maar daar heb ik nog niet echt specifiek naar kunnen kijken omdat ik op mn werk zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo gefixed, even de bedrading teruggetrokken via de opening in het scherm, dit werkt toch wat makkelijker.

Even de zwarte draad met een sokje die je met een tang dicht moet knijpen verbonden en alles werkt weer.

Hoop dat die het houd.

 

Een soldeer verbinding met een krimpkous is natuurlijk mooier, maar daar had ik nu even geen tijd voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo gefixed, even de bedrading teruggetrokken via de opening in het scherm, dit werkt toch wat makkelijker.

Even de zwarte draad met een sokje die je met een tang dicht moet knijpen verbonden en alles werkt weer.

Hoop dat die het houd.

 

Een soldeer verbinding met een krimpkous is natuurlijk mooier, maar daar had ik nu even geen tijd voor.

 

Dat is inderdaad leuk als een tijdelijke oplossing, maar ik zou toch echt de moeite nemen om het netjes te solderen. Mooiste is om er een stuk draad tussen te solderen, dat hij iets verlengd wordt. Als je dat niet doet en gewoon soldeert, wordt hij namelijk iets korter (als enige kabel uit de boom), en de kans is groot dat hij dan weer breekt. 

Been there, done that. Zo'n sok met tang is mooi, totdat hij midden in de winter na het stappen uit het sokje schiet en je daardoor je raampje midden in de nacht niet meer omhoog krijgt  :frusty:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik vandaag 2 dingen bijgeleerd, en het is pas 8:30...

 

1) Heb ik van het electronicaforum:  het begrip 'achteruitrepareren', dit is wanneer je iets dat werkt gaat repareren tot het defect is

2) 'christelijk' solderen.... :  :lol:

Bij dat 'achteruitrepareren' kan ik mij iets voorstellen. Bij 'christelijk' solderen heb ik nog geen beeld  :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...