Spring naar bijdragen

WillemB
 Share

Recommended Posts

Beste jeepers!

Ik heb een set winterbanden gekocht voor mijn xj uit 1999. Bandmaat is 235 75 15.

Mijn huidige set is 235 70 15. Nu ben ik opzoek naar velgen voor de winterbanden.

Voor de xj zijn ze lastig te vinden... Nu heb ik wel velgen gevonden van een kJ maar de et waarde verschillen van elkaar. Xj hoort 32 te zijn en Kj 42.

Weet iemand of dit gaat en of problemen oplevert?

Vast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal wel passen, maar een hogere ET-waarde betekent dat de velg verder naar binnen valt. In jouw geval zal de KJ-velg dus 10 mm verder naar binnen staan als de XJ-velg.

Hierdoor kan de band gaan aanlopen bij het insturen. Zeker gezien het feit dat je winterbanden ook nog hoger zijn dan de banden die je er nu op hebt zitten.

 

Ik zou toch gaan zoeken naar velgen met nagenoeg dezelfde ET-waarde als die je er nu op hebt zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Dank voor de reacties!

Heb inmiddels een mooie setje XJ velgen op de kop getikt. Et 32 dus helemaal goed!

Lekker terug naar origineel! Zitten nu wranger velgen onder met et waarde van 20, dus staat redelijk breed op de wielen.

Zomer dus chroom en winter mooie 5 spaaks velgen van jeep!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...