Spring naar bijdragen

Kj Renegade Light Bar Geplaatst!


cherokee'94
 Share

Recommended Posts

Van de week een Renegade lightbar geinstalleerd! Op ebay gevonden en voor een redelijk bedrag via het Ebay shipping program laten verzenden. thanks voor de tip Ab  :thumbsup: Tis de Amerikaanse versie met 4 lampen.

 

Als jullie willen kan ik wel wat foto's plaatsen van hoe ik het gedaan heb. Hier de foto's van hoe het geworden is.

 

 

post-5420-0-73028100-1445668362_thumb.jp

post-5420-0-97460100-1445668377_thumb.jp

post-5420-0-54241400-1445668390_thumb.jp

bewerkt door cherokee'94
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi was er ook mee bezig.. stond een set nu op ebay.. maar hoe heb je hem vast gezet op dak zit met 5 schoeven in het dak geloof ik? hoe heb je de lightbar aangesloten. met de kabel binnen??

ik wilde mis uitwijken naar een ledbar op e dakdrager .. maar oem is wel mooier

gr herris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi was er ook mee bezig.. stond een set nu op ebay.. maar hoe heb je hem vast gezet op dak zit met 5 schoeven in het dak geloof ik? hoe heb je de lightbar aangesloten. met de kabel binnen??

ik wilde mis uitwijken naar een ledbar op e dakdrager .. maar oem is wel mooier

gr herris

Ik heb hem vast gezet met 6 blindklinkmoeren. De bedrading en schakelaar zat er al omdat het een renegade model is. De vorige eigenaar had hem er schijnbaar afgehaald. Heb nu weinig tijd. Zal morgen alles er op zetten met foto's en uitleg hoe ik het gedaan heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al zei is mijn auto een renegade model, dus de bedrading zat er al. Hier kan ik dus geen beschrijving van geven. Bij die van mij had er al een lightbar op gezeten, de gaten dicht geplamuurd en het dak overgespoten. 

Maar dit wist ik dus niet tot ik ging boren. Ik had namelijk gelezen dat bij alle renegade modellen de bedrading en schakelaar er al in zitten. Dacht dus dat ik door het metaal moest boren maar ging toen als boter door de dichtgeplamuurde gaatjes  :P (wel goed afgetekend dus haha)

 

op een of andere manier krijg ik de foto's niet tussen de tekst geplaatst dus maar er onder in volgorde.

 

Het aftekenen heb ik met schilderstape gedaan. De voorkant van de light bar moet 70 mm van de bovenkant van de voorruit.

 

Ik heb de light bar geplaatst met een blindklinkmoeren tang. dit zijn aluminium hulzen die je op dezelfde manier als popnagels in staal kan plaatsen. De tang moet je op de dikte van het materiaal afstellen. Elke slag is een milimeter en voor M6 moet ie 4,5 mm hebben. Dit is trouwens een vrij professioneel stuk gereedschap (ook vrij duur) ik had de mazzel dat ik hem van de zaak kon lenen. Je kan ze ook van 50 euro kopen maar weet niet of dat zo goed gaat. Ik had daar iig geen vertrouwen in.

 

De blindklinkmoeren heb ik met loc tight vast gezet, zodat de moeren waterdicht afgedicht zijn in het dak. De bouten heb ik vervolgens ingesmeerd met vloeibare pakking, zodat de bout en moer ook waterdicht zijn.

 

Bij de light bar zat gelukkig ook nog het rubber voor de afdichting van de draden. Deze is 25 mm dik. Gat gemaakt met een gatenzaag 25 mm en toen de plug met de draden er al in. De plug heb ik voor de zekerheid ook met vloeibare pakking ingesmeerd.

 

En dan kan je de lightbar plaatsen. De randen en het midden heb ik nog dubbelzijdige tape op gezet. Doen ze origineel ook zo.

 

Dan kan je de behuizing er op zetten. Die zet je vast met 4 torx bouten. 

 

De lampen zijn trouwens ook nog geheel in hoogte verstelbaar en dit kan je van buitenaf doen. Achter elke lamp zit een gaatje waar je met je imbus sleutel door kan om ze af te stellen.

 

 

Voor de genen die dus wel door staal moeten boren; ik heb eerst een proefstukje gemaakt door een stuk metaal. LET OP, op het moment dat de boor het staal door gaat trekt ie zichzelf gelijk heel hard door, vanwege de groeven in de boor, en kan die dus de hemel flink beschadigen. Gebruik een boor- stop of zoals ik een blokje hout.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

post-5420-0-59363700-1445762806_thumb.jp

post-5420-0-43322200-1445763105_thumb.jp

post-5420-0-93864000-1445763127_thumb.jp

post-5420-0-05347500-1445763580_thumb.jp

post-5420-0-33183800-1445763672_thumb.jp

post-5420-0-79907700-1445763712_thumb.jp

post-5420-0-62664000-1445763933_thumb.jp

post-5420-0-63309400-1445763966_thumb.jp

post-5420-0-38234700-1445764858_thumb.jp

post-5420-0-52339100-1445764882_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hier nog even het resulaat waar we het allemaal voor gedaan hebben. Als je de lampen aanzit lijkt het wel of het dag wordt haha. Heel de polder verlicht  :P

Wel opletten als je tegenliggers tegenkomt of langs huizen want je verlicht gewoon de slaapkamers binnen  :whistle:

 

foto 1 met groot licht, foto twee met de light bar erbij

post-5420-0-23340500-1445765971_thumb.jp

post-5420-0-61357100-1445765987_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke dank je voor de extra informatie.. leuk te lezen.. maar je hebt wel geluk dat je een renegade had dus al met schakelaar en bedrading.. ik heb een limited. dus moet alles aanleggen.

krijg van de week de led bar binnen probeer dit eerst even maak hem vast aan mijn dakdrager. als ik niet tevreden ben koop ik ook de lightbar op ebay..

ben nu ook nog een lier aan zoeken.. dit wordt het volgend project. hahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke dank je voor de extra informatie.. leuk te lezen.. maar je hebt wel geluk dat je een renegade had dus al met schakelaar en bedrading.. ik heb een limited. dus moet alles aanleggen.

krijg van de week de led bar binnen probeer dit eerst even maak hem vast aan mijn dakdrager. als ik niet tevreden ben koop ik ook de lightbar op ebay..

ben nu ook nog een lier aan zoeken.. dit wordt het volgend project. hahahaha

 

Ja daar had ik mazzel mee. Als de bedrading er niet zit wordt het best een hele klus, maar op het amerikaanse Jeep forum staat wel wat info van mensen die het gedaan hebben. Op zich is het wel te doen hoor.

Hier heb je een handleiding die ik tijdens mijn zoektocht had gevonden, maar waarschijnlijk heb je die al? http://www.jeepworld.com/accessories/instructions/82206126ac_lightbar_ifu.pdf

 

Ja een lier staat bij mij ook nog op het verlanglijstje, en lockers natuurlijk haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er goed uit!

Wat betreft de lier...ik vind dit wel een mooi systeem: http://detoursusa.com/kjbackbone.php

 

 

Ja die had ik ook al gezien. erg mooi systeem. Maar dit vind ik toch ook wel heel mooi http://shop.jeepey.com/product/front-bumper-arb-bull-bar-kj-02-05-3450110/

 

Geeft de KJ wel een heel gaaf uiterlijk  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik ook... heb dat systeem ook gekocht voor mijn Kj..

voordeel is dat je niet met een zware stalen bumper zit.

 

Dat is zo, maar zou het ook mogelijk zijn om hem helemaal achter de bumper te verbergen? Dat lijkt me ook wel mooi. Dat alleen het venster en haak zichtbaar zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...