Spring naar bijdragen

Jeep Onderdelen Kopen In Usa? Vertrouwd Adres.


Boy
 Share

Recommended Posts

Beste lezer,

 

Ik wil een aantal jeep onderdelen kopen zoals voor en achter bumper.

Deze zou ik rechtstreeks van uit Amerika kunnen bestellen.

Maar deze aankopen heb ik nog nooit gedaan. Tenminste zo groot en zwaar.

En wat het belangrijkste is of een adres vertrouwd is.

 

Dus bij deze de vraag.

Kunnen jullie mij vertellen wat een goed en vertrouwd adres is om deze onderdelen te bestellen.

Ik had zelf al een aantal grote aanbieders gevonden zoals deze jeep4x4center.com en extremeterain.com en quadratec.com

 

Ik kijk uit naar jullie antwoord.

 

M.v.g.

Boy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quadratec.com is een heel vertrouwd adres.

 

Ik zou wel even mailen om te overleggen of dit nog betaalbaar te vervoeren is. Ter indicatie, ik laat regelmatig snowboards opsturen uit USA en dan heb je het al over $250 verzendkosten als je UPS standard verzend. Komt nog BTW 21% en invoerkosten bij, dat kan je op de site van de douane precies uitrekenen. Als je in de EU of UK iets kan vinden ben je in de regel goedkoper uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke shops betrouwbaar zijn (de meeste wel, eigenlijk) hangt ook van het soort Jeep af waar het over gaat. Er zijn legio leveranciers van (recente) wrangler onderdelen, bijvoorbeeld. Heb je een andere dan wordt de spoeling al een stuk dunner.

 

De laatste keer dat ik "groot" spul (lees: een complete WJ lift kit) heb besteld toen heb ik het via een tussenhandelaar gedaan. Kolak Offroad & Performance. Erg actief op jeepforum.com. Dat is verder prima bevallen. En die kan je nagenoeg alles leveren wat je maar wilt hebben, vaak ook nog tegen een lagere prijs dan normaal.

 

De verzendkosten van dat spul zullen niet weinig zijn, hoewel je misschien iets kunt regelen met deelcontainer vervoer. Daar heb je echter wel een "echte" vervoerder voor nodig en je moet een hoop zelf doen. Maar goed, alles kan als je maar betaald ;) Het zou nog wel eens een stuk goedkoper kunnen zijn om zo'n ding zelf in elkaar te (laten) lassen in nederland.

 

Maar heb je al eens bij de 4x4 shops in nederland geinformeerd? Wellicht is er meer lokaal mogelijk dan je denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A mooi, jullie hebben al een paar bruikbare tips voor mij.

 

Ik ben inderdaad al op zoek geweest in Nederland en de EU.

Wat ik zoek is hier niet op stock maar wel te bestellen. En dan komt het uiteraard ook uit de USA.

Echter ben ik wel geschrokken wat het kost hier in Nederland ten opzichte van de USA.

Daarom wil ik eens gaan kijken wat het uit eindelijk kost als ik het zelf importeer.

 

Ik wil jullie laten zien welke bumper het is maar ik krijg de link niet gekopieerd naar dit forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reken bij dit soort zware artikelen op een uiteindelijke kostprijs van het bedrag in Dollars maal twee, dat zijn dan de Euros.

Dus dat bumpertje van 300 dollar kost je 600 euro, tenzij je iets weet te regelen.

Siert.

(Het is een fabel dat elke leverancier alleen maar zijn zakken vult.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"all said and done" gaat een eigen import van dat soort onderdelen je weinig tot niks schelen en nog waarschijnlijker ben je gewoon duurder uit. Een lokale handelaar heeft namelijk wat BTW en volumevoordelen die jij als particulier niet zult krijgen. En dat is nog gerekend buiten eventuele handelaarskortingen.

 

Eigen import heeft zin bij spul dat in een doosje over de oceaan kan worden gestuurd met reguliere post/pakket diensten of spullen die hier simpelweg niet te krijgen zijn/geleverd worden (dan is geld ineens geen ding meer, of in elk geval minder).

 

Kijk eens bij euro4x4parts.

bewerkt door FOTempel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via Ebay kun je soms gebruik maken van het  "Ebay Global Shipping Program" wat aanzienlijk scheelt in de verzendkosten. Veel aanbieders in de US hebben ook een Ebay-shop. Onder andere; Summit Racing en 4Wheelparts.

Als je betaald met PayPal dan is het het risico ook nog eens voor de verzender.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buiten het feit dat de dollar tov de Euro momenteel te hoog staat en je er dus waarschijnlijk bij inschiet inclusief de verzendkosten en douane kosten. Paar jaar geleden verdiende je nog zo 100 euro inclusief verzend en douanekosten op grote en zware onderdelen vanuit de VS, momenteel scheelt het hooguit een 10-20 euro. Als dan ook nog eens blijkt dat het verkeerde is geleverd of je moet de garantie aanspreken dan is wat meer betalen bij een Nederlandse leverancier handiger in het algemeen.

 

Als hier dan toch niet precies dat te krijgen is wat je perse wil gebruik dan usa2you, heb ik goede ervaringen mee, vraag vrijblijvend een offerte bij hen aan voor de shoppingservice en verzendkosten. Je maakt het geld over naar een Nederlandse rekening (als je zelf geen creditcard hebt ook handig) en zei bestellen voor je in de VS (en kunnen dan ook gebruik maken van aanbiedingen die alleen in de VS gelden), controleren voor je of het juiste onderdeel ook naar hen is verzonden, herverpakken het en verzenden het dan goedkoper dan de leveranciers in de US meestal direct doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik ben er uit.

Offerte aangevraagd via usa2you. En nog wat andere dingen gedaan.

Maar dat maakt allemaal niks uit met de plaatselijke leverancier in Nederland.

Dus voor zware onderdelen zoals de bumpers die ik op het oog heb bestel ik het maar gewoon in Nederland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Op het moment is er een grote order onderweg (1150 dollar) vanaf Morris 4x4 (USA) naar mij. Verzending was 235 dollar voor de 40 kilo. Het betreft het volgende:

 

1x Bestop Replace a Top

1x Bestop OEM hardware kit

1x Bestop Soft upper doors incl. frame

2x Mopar window retainer

1x Rugged ridge window frame kit

 

Verder nog een thermostaat, pakking en rubber tussen tub en raam.

 

Ik verwacht dat hier rond de 350 euro import kosten boven op komen.

 

Ben benieuwd of ik goedkoper uit ga komen. Nu moet ik wel zeggen dat dat niet mijn intentie was, maar dit een van de weinige websites is die zo veel te bieden heeft. Dat mis is bij de Nederlandse leveranciers. Ik heb veel ervaring met het bestellen in het buitenland en de verkoop naar buitenland.

bewerkt door mr_cox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...