Spring naar bijdragen

Hoeveel Niners Zijn Er Nog In Nederland?


jofer
 Share

Recommended Posts

Ik probeer erachter te komen hoeveel zj 5.9 lx modellen er nog rond rijden in Nederland.

Er zijn er ongeveer 15000 van gemaakt en 1/3 zal wel gesloopt zijn denk ik.

Weet iemand waar ik dat op kan vragen?

Ik ben al aan het googlen geweest maar zonder resultaat.

Op de site van de RDW en VWE kan ik niks vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*topic volgen doet*

Ik kwam zo snel niet veel verder dan dit, maart 2014:
Foto1k0-YHWGNOQN.jpg

 

+ nog zo'n 1850 Jeeps die als bestelwagen geregistreerd staan (grijs kenteken). Het worden er wel steeds minder, in 2011 waren er 4105 Cherokee's en 6517 GC's. ZJ's zie je wel steeds minder, Niners kom je nog weleens hier en daar tegen. Ze zijn gewild voor export, ik heb een paar keer een kaartje in mijn raamrubber gevonden dat ze hem wilden kopen voor export. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem van die site is wel dat de 'modellen' de handelsbenamingen zijn zoals die in het kentekenregister zijn opgenomen.

Er zullen er vast ook wel een paar onder 'gewone' Grand Cherokee staan.

Voordeel is wel dat de je alleen hoeft te zoeken op motorinhoud en datum eerste toelating ergens tussen '97 en 2000. Niners van voor '97 bestaan niet en er zullen er niet veel zijn die na 1999 of 2000 voor het eerst op kenteken zijn gezet. (Datum eerste toelating. Niet eerste afgifte in NL)

 

Over geschorst...... Auto's met een recente APK zijn (denk ik) niet geschorst. APK (lang) verlopen wellicht wel.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, de Niners zijn in deze kleuren gemaakt:

11351330_926086390781292_365995218117057

 

Stone White was alleen voor de Amerikaanse markt, groen en blauw voor de Europese markt. Groen heb ik weleens gezien, blauw komt heeel weinig voor.

Misschien meteen een overzicht maken van de Niners op het forum? Even uit mijn hoofd:

-Wessel (forumnaam Wesza?)
-Vette73
-Jofer
-Jurmic
-Brandend zand
-MarkGC5.9 (staat te koop)
-Masis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...