Spring naar bijdragen

Restauratie Zj.


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie ooit een Grand Cherokee ZJ gestript, om de carroserie volledig te restaureren (roestvrij maken, wat laswerk en weer beschermen tegen nieuwe roest (spuiten, tectileren, of zo))?

Het gaat in mijn geval om een 5.2 Limited van 1994, die wat roest heeft aan de onderkant. O.a. aan de draagarmen en bevestiging daarvan en aan de zijkant van de bodem (onder de deuren).

Is het de moeite waard om dat nog aan te pakken, of is het een beter idee om naar een roestvrij

exemplaar te zoeken en die preventief te beschermen tegen roest?

Gr.,

Jurmic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties.

Tja, ik denk dat t een hele klus kan worden en ik heb geen gereedschap om de body zelf op te knappen. Dat zou ik dus uitbesteden,

maar dat kan waarschijnlijk een dure grap worden. Waarschijnlijk duurder dan het zoeken naar een ander exemplaar, dat nog roestvrij is. Maar goed, ik zie wel wat ik doe.

Mooie link trouwens, van ogdak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon doorrijden en plezier van je Jeep hebben! Als je dorpels APK afkeur beginnen te worden, zou je eens contact op kunnen nemen met "lasklus" hij heeft al van diverse forumers de GC dorpels vervangen. Opervlakkige roest aan de onderzijde kun je best zelf behandelen, b.v. met RX producten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties.

Tja, ik denk dat t een hele klus kan worden en ik heb geen gereedschap om de body zelf op te knappen. Dat zou ik dus uitbesteden,

maar dat kan waarschijnlijk een dure grap worden. Waarschijnlijk duurder dan het zoeken naar een ander exemplaar, dat nog roestvrij is. Maar goed, ik zie wel wat ik doe.

Mooie link trouwens, van ogdak.

Vergeet niet dat er veel zj's te koop staan in slechte staat, ze zijn nou eenmaal al wat ouder.

Dorpels kan je kant en klaar bestellen in de USA, je moet ze er dan alleen zelf in lassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok. Er zijn in elk geval mogelijkheden om roest weg te werken en te repareren. Ik wilde het weten om te bepalen of ik nog tijd en geld in die auto zou stoppen. Ga dat dan maar wel doen. Die auto heeft pas 214000 gelopen en de motor draait goed. Zit dus allen veel roest aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jurmic,

"zint eer gij begint"

deze tegel-text is hier denk ik wel op zijn plaats

doodsoorzaak #1 voor jeeps is roest.

Er is nooit een klein beetje roest en het houdt ook nooit op.

Als je zelf kunt lassen en weet hoe je het moet afwerken is het een leuke hobby. Kun je dit niet en wil je er geen "project" van maken maar gewoon rijden en je centjes ook zo nu en dan aan iets anders uitgeven dan zou ik er nog eens goed over nadenken.

ZJ hebben vaak zware roestschade onder de b-stijl. Als je het eenmaal aan de buitenkant ziet is er binnen al niet veel meer te redden.

zj-model 96, 97 en 98 roesten minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben bang dat een Jeep garage te duur is. Dacht aan zelf zo veel mogelijk strippen en dan naar een goede spuiter brengen en daarna zelf weer opbouwen. Maar eerst een goede inschatting maken of t voor deze auto de moeite waard is.

Maar ik zal Google'en op Maasbach. Kijken wat de mogelijkheden zijn.

Tnx. en gr.,

Jurmic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...