Spring naar bijdragen

Schokken Bij Schakelen


Recommended Posts

Sinds 2 weken heb ik een jeep compass. dit is een 2.4i benzine met handgeschakelde versnellingsbak.

 

Als ik schakel van 1e naar 2e versnelling of terugschakel van 3 naar 2 bij een rotonde of afslag heb ik het gevoel dat de motor stottert. De auto schokt dan. Dit probleem is alleen maar als de motor warm staat.

 

Bij het opschakelen van 2 naar 3 en terugschakelen naar 3 lijkt dit een stuk minder te zijn.

 

Als ik boven de 3000 toeren schakel heb ik hier geen last van maar als ik schakel rond 2500 toeren lijkt dit een probleempje.

 

Als ik de koppeling laat opkomen na het schakelen geef ik altiijd een beetje gas (ik heb de laatste 3 jaar met een diesel gereden) en dit heb ik nog nooit gehad.

 

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of moet ik leren wennen aan de koppeling ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag heb ik een langere rit gereden met veel stoppen en optrekken. er zit veel verschil in het geven van tussengas maar het lijkt er inderdaad het meeste op dat de motor niet graag onder de 2000 toeren komt. allen die meegedacht hebben bedankt, het lijkt erop dat ik de oorzaak van mijn probleem ken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Mijn schokken is gesopt na reiniging van het gaskleppenhuis.

bedankt voor de tip van het gaskleppenhuis. Heeft iemand dit zelf gedaan en zijn er tips voor ? ik heb op youtube filmpjes bekeken en vraag me het volgende af: als ik het elektrische gaskleppenhuis afkoppel om schoon te maken, kan ik deze dan gewoon terugmonteren of moet er iets gereset worden in de boordcomputer ?

 

tevens merk ik duidelijk dat als de motor koud staat hij meer toeren draait dan dat hij warm staat. stationair bijna 1500 toeren. Is dit bij jou ook zo ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gasklephuis kan je heel makkelijk zelf reinigen. Heb ik altijd zelf gedaan. Je kan hem gewoon demonteren en terug monteren. Computer hoeft niet opnieuw afgesteld te worden. Ik vind het het makkelijkste werken met een beetje wd40 er in spuiten. Dat lost de vette troep goed op. Daarna even met een ontvetter nabehandelen, of gewoon wat zeepsop. Wel goed droog maken dan. Is heel goed zelf te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...