Spring naar bijdragen

Radio Navigatie Blijft Aanstaan Gc 2004


Recommended Posts

Dames en heren

Ik ben in het bezit van een GC 4.7 met de standaard jeep radio met navigatie.

Ik heb deze auto sinds vandaag, echter blijft de radio aanstaan als ik het contact uitzet.

Hij blijft of geheel aan, of als ik de radio via de knop uitzet blijft hij op tijd staan.

Hoe krijg ik dit uit. De stekker aan de achterzijde leek me standaard.

Moet btw ook de code hebben, maar begreep dat deze via het vinnr bij de dealer kan krijgen.

Gr Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klinkt alsof de geschakelde + van de radio aangesloten is aan de continu +. Ik zou dat toch even goed nakijken, misschien is de connector nog standaard maar is er een stukje verderop in de bedrading gerommeld. Kijk ook even of bijv. de ruitenwissers altijd werken, zo ja, kan dat erop duiden dat het contactslot defect is (en op ACC blijft hangen). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt me btw ook op dat de verlichting van de knopjes in de deur ook blijven branden.

 

Ja, dat is normaal als je contactslot op ACC blijft hangen. Je alarm (en in sommige gevallen ook startonderbreking) zal ook niet ingeschakeld worden. Ik zou er zsm wat mee doen, anders denk ik dat je binnen een dagje een lege accu hebt. Je hebt het contactslot, en daarachter het contactslot-module. Dat is een klein elektrisch kastje, ik gok dat het probleem daar zit. Deze kun je apart vervangen, mooie is dat je dan dezelfde sleutel kunt blijven gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja precies, dat vermoeden had ik ook, dacht vermeld het even.

Ok dat zou wel top zijn, had er al een zwaar hoofd in omdat ik dan alle keys zou moeten vervangen.

Kan hiervoor bij de dealer denk ik terecht?

 

Ja, maar als je een beetje kunt sleutelen zou ik hem er zelf uit halen en een nieuwe zoeken. 

Ik heb deze nog liggen: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/elektronica-en-kabels/m966117537-pt-cruiser-stuurkolom-contactslot-module-sleutels.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Op de 3e foto zie je hem aan de rechter kant zitten, dat is de ignition switch. Onderdeelnummer van deze is 04793576ab, grote kans dat deze ook in jouw GC zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf sleutelen kan ik zeker wel. Staat er op dat kastje een nr, dan zou ik vanmiddag/avond even kunnen kijken.

Mogelijk dat ik dan wat aan die van jou heb.

 

Ja, dat staat er op, het vierkante kapje om het stuurkolom verwijderen zou voldoende moeten zijn om hem te kunnen zien denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gevonden. Blijkt dat als ik de sleutel een stand terugzet wel alles uitgaat.

In de stand waar alles aan blijft staan zou ik eigenlijk de sleutel er niet uit moeten kunnen halen.

Vandaar de verwarring, maakt opzich niet veel uit moet er wel rekening mee houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
Op 15/9/2015 om 11:42 PM zei Masis:

Het klinkt alsof de geschakelde + van de radio aangesloten is aan de continu +. Ik zou dat toch even goed nakijken, misschien is de connector nog standaard maar is er een stukje verderop in de bedrading gerommeld. Kijk ook even of bijv. de ruitenwissers altijd werken, zo ja, kan dat erop duiden dat het contactslot defect is (en op ACC blijft hangen). 

hallo, ik lees dit, ik heb ook het probleem van lekstroom, en als ik de sleutel alleen in het contact heb zitten dan doen mijn ruitenwissers het gewoon, ik begrijp dan dat dit moet niet kunnen? ik heb een GC uit 1998

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...